مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

محل غیر مجاز دپوی زباله‌های جزیره شیف در استان بوشهر پاک‌سازی و تعطیل شد.

انباشت زباله

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محل غیرمجاز دپوی زباله در جزیره شیف که چند دهه استفاده می‌شد، از لحاظ محیط‌زیستی و بهداشتی به‌عنوان تهدیدی برای بهداشت عمومی و اکوسیستم‌های آبی منطقه شناسایی شد و با پیگیری‌های انجام‌شده امروز شاهد پاک‌سازی و تعطیلی این مکان هستیم.

فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل محیط‌زیست استان بوشهر گفت: در بحث مدیریت پسماند، به دنبال کاهش سایت‌های دفن پسماند در استان هستیم و برنامه‌های آتی مدیریت پسماند استان و شهرستان بوشهر را بر پایه اجرای طرح‌های تجمیع محل‌های دفن پسماند شهری و روستایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم با همکاری فرمانداران و شهرداران استان به هدف خود برسیم.

موضوع برچیدن محل انباشت زباله‌های شیف، به‌صورت جدی با حمایت و پیگیری مستمر فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان از ابتدای سال در دستور کار کارگروه پسماند شهرستان بوشهر و کارشناسان پرتلاش اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بوشهر قرار گرفت.

جلسات متعددی برگزار شد که با همکاری شهرداران چغادک و بوشهر در دو مرحله، این حجم عظیم زباله که در چند دهه دپو شده بود به مراکز دفن پسماند شهرهای مذکور انتقال یافت و اکنون این منبع آلودگی دریکی از اکوسیستم‌های مهم شهرستان به‌کلی پاک‌سازی‌شده است.

کد خبر 531246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha