سر و کار داشتن ژیمناستیک با کودکان و نوجوانان و حساس بودن خانواده‌ها در ایام کرونا باعث تعطیلی و تضعیف ژیمناستیک در کردستان شده است.

ژيمناستيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مهر، متأسفانه نه فقط ورزش کردستان بلکه ورزش همه کشور به دلیل وجود منحوس ویروس کرونا کاملاً رو به افول است و این برای ورزشی مانند ژیمناستیک که بیشتر با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد بیشتر احساس می‌شود.

در حال حاضر که همه باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند و هیچ گونه فعالیت ورزشی خاصی را در ورزش ژیمناستیک استان کردستان شاهد نیستیم و فقط برای حفظ آمادگی نسبی قهرمانان این رشته به صورت انفرادی و مجازی مربیان استان با ورزشکاران مدال آور در ارتباط هستند.

به دلیل وجود ویروس کرونا ورزش ژیمناستیک کردستان موقعیت‌های بسیار مناسبی را در حوزه‌های مختلف قهرمانی از دست داد که امیدواریم بعد از پایان این ایام رونق را دوباره در ورزش ژیمناستیک کردستان شاهد باشیم.

به گفته رئیس هیات ژیمناستیک کردستان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای فعالیت‌های ورزش ژیمناستیک در استان کردستان از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه اردوی تیم ملی بزرگسالان کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود که ورزشکار ما نیز در این اردو حضور خواهد داشت.

امید شیخ احمدی با اشاره به روند رو به رشد این رشته ورزشی در استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: سال ۹۷ ما فقط یک هزار و ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته داشتیم که این رقم تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۷ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

 یکی دیگر از مشکلاتی که ویروس کرونا جدا از ورزشکاران به وجود آورده آسیب‌هایی است که به جامعه مربیان استان وارد کرده و باعث شده است تا ۱۵۰ مربی ژیمناستیک استان بیکار شوند.

شیخ احمدی اظهارامیدواری کرد که در سایه حمایت‌های بیشتر از سوی مسئولان و همچنین با بهبود وضعیت، زمینه برای از سرگیری فعالیت‌های ورزشی به ویژه در رشته ژیمناستیک در استان کردستان فراهم شود.

کد خبر 531155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha