مراتب ثبت ملی ۳ اثر تاریخی فرهنگی گیلان از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار ابلاغ شد.

بازار آسیابر.jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این ابلاغ که توسط علی اصغر مونسان خطاب به ارسلان زارع، استاندار گیلان صادر شده آمده است: مراتب ثبت سه اثر تاریخی-  فرهنگی  بازار آسیابر، غار بز طلا بن بویه و بقعه روحیل و لدهم سارم  واقع در استان گیلان که پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می‌شود. ۳ اثر یادشده در شرق گیلان و در شهرستان های سیاهکل، املش و رودسر واقع شده است.

در ادامه آمده است: این اقدام در راستای اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی انجام شده است.

بر این اساس، آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی آثار صرفا با تایید و نظارت این وزارتخانه ممکن خواهد بود.

کد خبر 531139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha