رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان این استان در ۲۷ تیرماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

آزمون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی مومنی، چهارشنبه ۲۵ تیر افزود: با مجوز ستاد ملی کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و طبق شیوه‌نامه‌های ارسالی، آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان روز ۲۷ تیرماه همزمان با کل کشور از ساعت ۹ صبح در حوزه‌های استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان نیز ساعت ۱۴ همان روز برگزار خواهد شد.

محتوای آزمون ورودی پایه هفتم بر اساس هوش و استعداد تحلیلی خواهد بود و از محتوای کتب درسی سوالی ارائه نخواهد شد و برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم سوالات به صورت ۵۰ درصد استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد استعداد تحصیلی خواهد بود که در بخش استعداد تحصیلی سوالات از پایه هشتم و محتوای نوبت اول پایه نهم طرح می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۷ هزار متقاضی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان شرکت می‌کنند که از این میان هزار و ۳۸۳ نفر برای ورود به این مدارس پذیرش خواهند شد.

برای تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز بیش از ۹ هزار متقاضی در آزمون شرکت می‌کنند که هزار و ۴۱۰ نفر از آنها پذیرش خواهند شد.

هم‌اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 531137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha