سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حکم اعدام «محمود موسوی مجد» اجرا شده یا خیر گفت: اجرای حکم فرایندی دارد و این طور نیست که حکم تا قطعی شد، بلافاصله اجرا شود.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده محمود موسوی مجد که به اتهام جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه موساد و سیا و افشای مسیرهای تردد سردار قاسم سلیمانی که منجر به ترور وی شد، دستگیر شد و حکم اعدامش صادر شده است، گفت: حکم اعدام این فرد در فرایند اجراست و تا امروز اجرا نشده اما جزو احکام قطعی لازم‌الاجرای ماست.

اسماعیلی گفت: کاری به فضاسازی‌ها نداریم. امنیت جامعه و کشور ما خط قرمز ماست و کسانی که بخواهند امنیت شهروندان و کشور را به خطر بیندازند، مطمئن باشند قوه قضاییه با صلابت و اقتدار با کسانی که ناامنی ایجاد می کنند، برخورد می‌کند و فضاسازی‌ها ما را عقب نخواهد راند، مگر می شود کسی اسرار کشور را به بیگانه بفروشد و ما بی تفاوت باشیم؟

وی افزود: ما حکم مشابهی را هفته قبل اجرا کردیم در ارتباط با «رضا عسگری» یکی از جاسوسانی بود که کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع کشور بود و سال‌ها در این وزارتخانه کار کرده بود و با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۵ بازنشسته شده بود و در سال‌های پایانی خدمت و بعد از بازنشستگی به سرویس سیا وصل شده بود و به جهت اینکه آشنایی با فعالیت‌های موشکی ما داشت، برخی از آنها را به سازمان سیا فروخت و پول گرفت که شناسایی و بازداشت و محاکمه و درنهایت محکوم به اعدام شد و هفته گذشته حکمش اجرا شد.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: ما با کسی تعارف نداریم و با امنیت کشورمان معامله نمی‌کنیم.

کد خبر 530876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha