معاون نظارت شورای شهر تهران از بازپس‌گیری ۲۹۰ ملک شهرداری تهران که حق بهره‌برداری آنها به افراد غیر سپرده شده بود، خبر داد.

افشین حبیب زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، افشین حبیب‌زاده در مورد آخرین وضعیت بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران که حق بهره‌برداری از آنها به غیر سپرده شده بود، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، می‌بایست املاکی که بهره‌برداری آنها به غیر واگذار شده بود، شناسایی می‌شدند که اکثر قریب به اتفاق شناسایی شدند.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه طبیعی است در ابتدا سرعت شناسایی بیشتر بوده و رفته رفته به جهت مسائل حقوقی که در بازپس‌گیری مواجه هستیم روند کندتر پیش رود، گفت: انتظار نداریم که در این دوره همه املاک به دلیل مسائل حقوقی، دادگاه‌ها، شکوائیه و ادعاهای دو طرف باز پس گرفته شود اما باید همه املاک یا پس گرفته شود یا به شورا بیاید تا مجوز قانونی بگیرد.

حبیب‌زاده افزود: ما اصراری نداریم که همه املاک پس گرفته شود بلکه املاکی که در جهت مسائل قانونی خود حرکت می‌کنند و طبق قرارداد با شهرداری در حال ارائه خدمات به شهروندان مطابق مواد قانونی هستند، فقط باید به شورا بیاید و تاییدیه بگیرند.

معاون نظارت شورای شهر تهران گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مسئولان شهرداری تهران تاکنون ۱۹۰۰ ملک که حق بهره‌برداری آنها به افراد غیر سپرده شده، شناسایی شده است که از این میان ۴۷۰ پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تنها ۲۹۰ ملک پس گرفته شده است، گفت: البته املاکی را نیز به معاونت اجتماعی جهت تعیین تکلیف ارسال کردیم که یا به ۴۷۰ پرونده قضایی اضافه می‌شود یا به صحن شورا آمده و مجوز قانونی خود را اخذ می‌کند.

کد خبر 530747
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha