کار رهاسازی ماهیان استخوانی در رودخانه سفیدرود از ۱۱ خرداد تا ۱۵ تیرماه ادامه داشت که بر اساس آمار ۶۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی استخوانی در این رودخانه رها شد.

بچه ماهی

به گزارش همشهری آنلابن به نقل از فارس، حسن قاسمپور رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه با اشاره به رهاسازی بیش از ۳۰۰ هزار قطعه از انواع ماهیان خاویاری در این شهرستان در شرق استان گیلان افزود: از ۲۴ خردادماه رهاسازی این تعداد بچه‌ماهی توسط مرکز ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی آغازشده است.

وی با تأکید بر اینکه انواع ماهیان خاویاری در شهرستان آستانه‌اشرفیه رهاسازی شده، گفت: یک‌هزار و ۶۴۱ قطعه قره‌برون، ۱۸۴ هزار و ۸۹۱ قطعه شیپ، ۹۳ هزار و ۸۸۰ قطعه ازون‌برون از انواع بچه ماهیان خاویاری رهاسازی‌شده در این منطقه است.

رئیس‌ اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه باید از هرگونه صید غیرمجاز در دریای خزر جلوگیری شود، تصریح کرد: باید برای حفظ ذخایر دریایی از همه امکانات و تمهیدات استفاده کرد که مهم‌ترین آن جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های گیلان، جلوگیری از هر گونه صید غیرمجاز و مشارکت ساحل‌نشینان و صیادان برای صید است.

قاسمپور ماهیان خاویاری را به مروارید سیاه تشبیه کرد و گفت: ماهیان خاویاری در دنیا به ۲۷ گونه تقسیم‌شده و به‌واسطه ارزشمندی تخم آن به مروارید سیاه در جهان معروف است.

کد خبر 530730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha