گروه حوادث - جواد عزیزی: زن رمال که مدعی بود می‌تواند تاریخ مرگ افراد را پیش بینی کند، برای به تعویق انداختن این تاریخ از طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کرد.

این زن که به دکتر معروف است،  ادعا می‌کرد با عالم غیب در ارتباط است و می‌تواند هر مشکلی را حل کند. مدتی قبل زن جوانی به اداره آگاهی رشت رفت و از یک رمال که به بهانه آزاد کردن همسرش از زندان 16 میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

این زن در تشریح ماجرا به کارآگاهان گفت: مدتی قبل در حالی که همسرم در زندان به سر می‌برد و برای آزادی او به 20 میلیون تومان پول نقد نیاز داشتم،  با زنی آشنا شدم که مدعی بود با جن و پری در ارتباط است و می‌تواند هر مشکلی را حل کند. 

وی ادامه داد: وقتی زن رمال از من خواست برای آزاد کردن همسرم 5 میلیون تومان به وی بپردازم،  هر طوری بود این مبلغ را پرداخت کردم اما پس از مدتی نه تنها همسرم آزاد نشد،  بلکه زن رمال برای آزاد کردن همسرم باز هم درخواست پول کرد.

با گذشت چند ماه از این ماجرا در حالی که 16 میلیون تومان به این زن پرداخت کرده‌ بودم و همسرم همچنان در زندان بود،  فهمیدم کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

پس از اظهارات این زن،  به دستور سرهنگ عبادالله‌کریمی- رئیس پلیس آگاهی گیلان- رسیدگی به موضوع در دستور گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و تحقیقات پلیسی در این خصوص آغاز شد.

در حالی که این بررسی‌ها ادامه داشت،  چند زن دیگر نیز به اداره پلیس رفتند و مدعی شدند فریب زن رمال را خورده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. یکی از این شاکیان که زن جوانی بود به ماموران گفت: چند ماه پیش زن رمال که خود را دکتر معرفی می‌کرد نزد من آمد و گفت برق عجیبی را در چشمان همسرم دیده است.

او مدعی بود که همسرم به زودی به یک بیماری لاعلاج مبتلا می‌شود و در تاریخ مشخصی خواهد مرد اما وی می‌تواند این تاریخ را سال‌ها به  تعویق انداخته  و بیماری همسرم را درمان کند. 

من که با شنیدن این جملات وحشت‌ سراسر وجودم را فرا گرفته بود،  فریب این زن را خوردم و به همین خاطر وقتی او گفت که برای درمان همسرم نیاز به 7 میلیون تومان پول نقد دارد،  با توجه به شهرتی که در بین مردم داشت این مبلغ را به وی پرداخت کردم. اما مدتی بعد هنگامی‌ که همراه همسرم نزد یک پزشک رفتم متوجه شدم که همه حرف‌های زن رمال دروغ بوده است.

رمال با وعده‌های بزرگ

اظهارات این زن در حالی صورت می‌گرفت که شاکیان دیگری نیز مدعی بودند زن رمال به بهانه به تعویق انداختن زمان مرگ نزدیکانشان،  درمان چاقی،  پیدا کردن خواستگار مناسب و حل تمامی مشکلات از آنها مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرده است.

به این ترتیب دستور بازداشت زن رمال صادر شد و کارآگاهان پس از بررسی‌های تخصصی محل زندگی او را شناسایی و وی را دستگیر کردند.  سرهنگ کریمی روز گذشته با بیان این خبر گفت: با کشف مقداری لوازم و ادوات رمالی در خانه این زن وی به اداره پلیس انتقال یافت اما در بازجویی‌ها منکر هر گونه جرمی شد.

این در حالی بود که یکی از مالباختگان زمانی که برای حل مشکلش نزد او رفته بود صدای وی را ضبط کرده بود و همین نوار ضبط شده باعث شد زن رمال لب به سخن بگشاید و به کلاهبرداری از زنان جوان اعتراف کند.

خانم دکتر قلابی  با مدرک دیپلم
رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه تا کنون 9 شاکی از این زن شکایت کرده‌اند،  گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم از 5 سال قبل فعالیت‌ مجرمانه‌اش را در رشت شروع کرده و در این مدت طرفداران زیادی را جذب کرده است اما او که در میان مردم به دکتر معروف بود فقط مدرک دیپلم دارد.  سرهنگ کریمی با هشدار به مردم از آنها خواست مراقب افراد شیاد باشند و اجازه ندهند این افراد با سوء‌استفاده از عقاید مذهبی،  دست به کلاهبرداری و فریب آنان بزنند.

کد خبر 53073

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز