سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

۵۷ باب مدرسه مشارکتی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و تعهد اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال در استان کردستان در حال ساخت است.

مدرسه

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در سال ۹۸ تعداد ۳۱ مدرسه در قالب مدارس یک تا شش کلاسه با کمک خیرین با هزینه ۱۷ میلیارد ریال در استان ساخته و به بهره‌برداری رسید.  مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان با اشاره به طرح آجر به آجر برای جلب مشارکت بیشتر مردم و خیرین در مدرسه سازی گفت: این طرح  با استفاده از استراتژی حجم سپاری در گسترش مشارکت‌های مردمی برای ساخت و تعمیر مدارس طراحی و به مرحله اجرا در آمده است.  

ماجد احمدی با بیان اینکه هدف این طرح فرهنگ‌ سازی در امر مدرسه سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جامعه است، افزود: مشارکت اقشار جامعه در مدرسه سازی، جلب مشارکت سازمان‌های دولتی و خصوصی، جلب حمایت ایرانیان خارج از کشور و حفظ و توسعه شبکه خیرین مدرسه‌ ساز محورهای اصلی این طرح است.

 این طرح برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ طراحی شده که یکی از برنامه‌های عملی طرح که در استان کردستان هم راه‌اندازی شده، سایت و سامانه‌های مدرسه است که در آن اداره‌های آموزش و پرورش کمبودها و نیازهای خود را در این سایت به آدرس mehremadrese.ir ثبت می‌کنند و خیرین سراسر کشور می‌توانند با مشاهده نیازها به هر میزان که بخواهند کمک کنند.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان برای جلب مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی نیز با بانک‌های استان و شرکت‌های بزرگ مذاکراتی انجام شده تا این موسسات با توجه به مسئولیت اجتماعی که دارند در راستای مدرسه سازی نیز کمک کنند.

همچنین با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام‌می‌گیرد ایرانیان به‌ویژه کردستانی‌های خارج از کشور نیز می‌توانند در قالب طرح آجر به آجر برای رفع نیاز دانش‌آموزان منطقه به یاری آموزش و پروش بیایند.

۳۰ درصد فضاهای آموزشی این استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی هستند که از این تعداد ۱۸ درصد نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۲ درصد نیاز به مقاوم سازی دارند که در تفاهم‌نامه اخیر تعداد ۳۵۰ کلاس از مجموع کلاس‌های درس به صورت استاندارد ساخته می‌شوند.

کد خبر 530619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha