اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای به حکم صادره از سوی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به سود تیم فوتبال منچسترسیتی و علیه این نهاد اروپایی واکنش نشان داد.

منچستر سیتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه فوتبال اروپا یوفابه حکم صادره از سوی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مبنی بر لغو محرومیت تیم منچسترسیتی از رقابت‌های اروپایی، واکنش نشان داد.

باشگاه منچسترسیتی با حکم "نهاد کنترل امور مالی باشگاه‌های اتحادیه فوتبال اروپا" (CFCB) روز ۱۴ فوریه به اتهام نقض قوانین مالی به ۲ فصل محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان اروپا و پرداخت ۳۰ میلیون یورو جریمه نقدی محکوم شده بود.

اما در پی درخواست تجدید نظر باشگاه منچسترسیتی از دادگاه داوری ورزش (CAS)، این دادگاه امروز (دوشنبه) محرومیت من سیتی از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به دلیل نقض قوانین "بازی جوانمردانه مالی" را لغو کرد و جریمه نقدی این تیم را نیز به ۱۰ میلیون یورو کاهش داد.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای درباره این حکم صادره از سوی دادگاه عالی ورزش گفت: یوفا به تصمیم دیوان داوری ورزش برای کاهش مجازات‌های اعمال شده توسط CFCB علیه منچستر سیتی به دلیل نقض قوانین مربوط به مجوز باشگاهی و فیرپلی مالی گردن می‌نهد.

یوفا افزود: طی چند سال گذشته، رعایت اصول نقل و انتقالاتی نقش مهمی در محافظت از باشگاه‌ها و کمک به آن‌ها در دستیابی به ثبات مالی داشته است و یوفا و انجمن باشگاه‌های اروپا (ECA) به اصول خود پایبند هستند.

این درحالی است که برخی از باشگاه‌ها خواستار واکنش دیگری از سوی یوفا بودند.

اما یوفا تصریح کرد: این سازمان یادآوری می‌کند که دادگاه داوری ورزش نهادی "مستقل" است و هشدار می‌دهد که دیگر درباره "پرونده منچسترسیتی" اظهارنظری نخواهد کرد.

کد خبر 530586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha