وضعیت رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان خلخال نگران‌کننده است که این موضوع واکنش دادستانی را به دنبال داشت.

تردد در بازار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه تشدید کرونا در خلخال، دستگاه قضایی شهرستان با افرادی که زمینه ابتلای خود و افزایش آمار مبتلایان را فراهم می‌کنند، برخورد خواهد کرد. طبق دستور دادستان عمومی و انقلاب خلخال، با هدف جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا، فعالیت بازارهای هفتگی شهری و روستایی میوه و تره‌بار ممنوع شده و شهرداری خلخال موظف است با هرگونه فعالیت‌های دستفروشان و دوره‌گردان به شدت برخورد و شغل‌های مزاحم را جمع‌آوری کند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: اجرای طرح اجباری استفاده از ماسک در ادارات دولتی، بانک‌ها، موسسات خصوصی، عمومی و تمام واحدهای صنفی ضروری است و مسئولان اماکن دولتی و عمومی از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند.

علی نباتی افزود: برای پیشگیری از افزایش ابتلا به بیماری کرونا گروه‌های بازرسی و نظارتی ویژه اماکن عمومی دولتی و بخش خصوصی تشکیل شده و به‌صورت روزانه اقدام به کنترل موارد بهداشتی خواهند کرد.

آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان خلخال به طور غیرمتتظره‌ای بالا رفته و در طول یک روز ۲۰ نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. ۱۲ نفر از این تعداد بستری شده‌اند که این آمار بستری از آغاز شیوع این بیماری در خلخال بی‌سابقه است.

همچنین طبق اعلام امروز (دوشنبه ۲۳ تیر) ستاد بیماری کرونا در استان اردبیل، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد بستری، ۳۵ مورد ترخیص و ۲ مورد فوتی ناشی از کووید۱۹ در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

کد خبر 530552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha