در چارچوب اقدام‌های حمایتی دولت ۱۴۸ واحد مسکونی همزمان با هفته بهزیستی امسال به مددجویان زیر پوشش این نهاد در خراسان رضوی واگذار شد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی دوشنبه ۲۳ تیر گفت: همزمان با هفته بهزیستی که از ۲۱ تیر ماه جاری آغاز شده در چارچوب تلاشهای دولت تدبیر و امید برای تامین رفاه اقشار آسیب‌پذیر دو هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در سطح کشور به شهروندان دچار معلولیت و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی تحویل داده شد. ۱۴۸ واحد مسکونی واگذار شده به معلولان و مددجویان بهزیستی در خراسان رضوی نیز در همین چارچوب تامین و تحویل اقشار آسیب‌پذیر شدند. 

حمیدرضا پوریوسف افزود: با این اقدام دولت، بخش مهمی از مشکلات این طیف از شهروندان درگیر مشکلات ناشی از معلولیت و تنگناهای معیشتی رفع شد و کمک موثری به آنها برای تامین مهمترین نیاز یک زندگی آبرومندانه و بسترسازی رشد آنها در آینده صورت گرفت.

۳۴ واحد از مجموع ۱۴۸مسکن مورد اشاره به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و ۱۱۴ واحد نیز به دیگر خانواده‌های زیر پوشش خدمات بهزیستی در خراسان رضوی واگذار شده است. این واحدهای مسکونی در شهرستان‌های سبزوار، جغتای، فیروزه، بردسکن، خلیل‌آباد، تربت‌جام، بجستان، تایباد، گناباد، داورزن، کاشمر، قوچان، فریمان، تربت‌حیدریه، سرخس، رشتخوار و درگز استان خراسان رضوی ساخته شده‌اند.

برای ساخت و واگذاری این تعداد مسکن ویژه شهروندان زیر پوشش سازمان بهزیستی در خراسان رضوی در مجموع ۲۴ میلیارد ریال هزینه شد. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، انجمن خیران مسکن‌ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن نیز نهادهایی بودند که در ساخت واحدهای مسکونی تحویلی به مددجویان بهزیستی با این سازمان مشارکت و همکاری داشتند.

۳۶۰ هزار نفر در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند.

کد خبر 530465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha