مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بهزیستی استان به ۱۲۲ هزار و ۷۲۹ نفر خدمت ارائه می‌کند و با تفاهم نامه‌های مختلفی که با بسیج و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه منعقد کردیم احداث مسکن برای مددجویان در روستاهای صعب‌العبور در حال انجام است.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی عرب‌نژاد، یکشنبه ۲۲ تیر در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در گام دوم انقلاب با تحول خدمت ارتقا سلامت شعار خود را آغاز کرد سازمانی که چهل سالگی خدمت خود را با رویکرد مبتنی بر شفافیت تحول به جامعه خود تلاش می‌کند گام‌های اساسی در راستای استقرار سلامت اجتماعی برداشته و منزلت تمام گروه‌های هدف فراهم شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی زاییده انقلاب اسلامی است و سال ۵۹ به دست محمدعلی فیاض بخش تاسیس شد که با هدف ارائه خدمت به نیازمندان و آسیب‌دیدگان اجتماعی ایجاد شد افزود: با توجه به اینکه در خراسان جنوبی، بهزیستی قدمت زیادی ندارد و همزاد با استقلال خراسان جنوبی از خراسان بزرگ است؛ در این مدت تعداد خدمت‌گیرندگان بهزیستی به ۱۲۲ هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: خدمت‌گیران خاص شامل ۲۵ هزار و ۱۷۷ نفر معلول و ۹ هزار و ۹۹۳ نفر زنان سرپرست خانوار هستند. سازمان بهزیستی تخصصی دانش‌محور است و خدمات در سه راهبرد اساسی ارائه می‌کند. هرسال تغییرات خاصی داشته و خدمات خود را به‌روز می‌کند.

عرب‌نژاد با بیان اینکه راهبرد اولیه در این سازمان پیشگیری است افزود: جزئیات برنامه‌هایی را هدف‌گذاری کردیم؛ از جمله اینکه در زمینه پیشگیری از آسیب اجتماعی خط تلفن مشاوره نهادینه و فرهنگ‌سازی‌شده که مردم مشکلات را مطرح کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی و خدمت رسانی به مردم گفت: با راه‌اندازی این اورژانس، اگر مردم مشکل اجتماعی داشته باشند از مراجعه حضوری به مراکز انتظامی پیشگیری می‌کند و تیم تخصصی بهزیستی با خدمات مشاوره مدکاری مشکلات را رفع می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در کاهش طلاق موثر بودیم و تیم کاهش کنترل و مرکز مداخله طلاق راه‌اندازی شده و تفاهم‌نامه با قوه قضاییه منعقد شده و همه کسانی که متقاضی طلاق هستند بایداز این مشاوره بهره‌مند شوند و تا اجازه مشاور صادر نشود حکم طلاق صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه رصد آسیب اجتماعی همچنان در دستور کار است افزود: در پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی طرح‌های مختلفی از جمله غربالگری ژنتیک اجرا شده است و اگر همشهریان قبل از ازدواج نیاز به مراکز مشاوره ژنتیک داشته باشند خدمت مشاوره ارائه می‌شود. تیم آموزشی در دبیرستان‌ها نیز حضور پیدا می‌کنند و مشاوره می‌دهند.

عرب‌نژاد افزود: در طرح کنترل معلولیت شنوایی مدعی هستیم ۱۰۰ درصد کودکان متولدشده در استان غربالگری می‌شود و طرح بینایی را نیز سنجی اجرا می‌کنیم که ۸۵ درصد پوشش در سال گذشته داشتیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح‌هایی برای پیشگیری از اعتیاد داریم و بیش از ۱۰۰ طرح در مباحث مختلف توسط بهزیستی محقق می‌شود.

وی گفت: بهزیستی در امر اشتغال حرفه‌آموزی می‌کند و آموزش مددجویان رایگان است. همچنین سال گذشته ۸۰۰ شغل جدید تعهد اشتغال بهزبستی استان بود که ۷۳۰ نفر شغل ایجاد کردیم.

عرب‌نژاد تصریح کرد: اولویت ما اشتغال برای جامعه هدف معلولان است. گزینه بعدی بعد از اشتغال، مسکن و رفع مشکل توان‌خواهان است. از ابتدای نهضت مسکن در استان دو هزار و ۵۳۹ مسکن در دست ساخت قرار گرفت که دو هزار و ۱۱۸ مسکن تحویل شده است.

وی افزود: ۴۲۸ واحد مسکونی در دست اقدام است و برای تسریع در ساخت واحدها تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه انجام شده که قرار است ۸۱ واحد در روستاهای صعب‌العبور احداث شود که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۱ واحد مسکونی نیز بسیج سازندگی متقبل احداث شده است.

کد خبر 530216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha