رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای کمک به تجاری‌سازی ۱۱ واحد فناور از محل اعتبارات سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان تصویب شد.

واحدهای فناور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مهران گرمه‌ای یکشنبه ۲۲ تیر اظهار داشت: در سفر دکتر ستاری به خراسان شمالی اعتباراتی برای کمک به تجاری سازی شرکت‌های فناور مصوب شد تا این استان تسهیلات سیدمانی(سرمایه گذاری‌های مشارکتی اولیه) به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال دریافت کند و این تسهیلات به تدریجی با معرفی شرکت‌های فناور به معاونت علمی پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۱۲ شرکت فناور برای استفاده از این تسهیلات معرفی شدند تا با تشریح برنامه‌های خود این تسهیلات را دریافت کنند و در گام نخست برنامه‌های ۹ شرکت و سپس دو شرکت دیگر با انجام اصلاحات در برنامه‌های خود، پذیرفته شدند.

گرمه‌ای اظهار داشت: در جلسه‌ای که به صورت ویدیو کنفرانس با مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، واحدهای فناور برنامه‌های خود را برای بهره مندی از تسهیلات ارائه کردند.

وی گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان این تسهیلات را به واحدهای فناور پرداخت می‌کند.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰۸ واحد فناور دارد که زیر پوشش یک پارک علم و فناوری و سه مرکز رشد شهرستان‌های استان است.

این استان دارای ۱۷ شرکت دانش بنیان است.  

آخرین سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان شمالی تیرماه سال قبل بود.

در این سفر خط اعتباری ویژه ۲۸۰ میلیارد ریالی به علم و فناوری این استان اختصاص یافت.  

کد خبر 530186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha