معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۳۸۲ میلیارد ریال تسهیلات خرید و ساخت مسکن در قالب مرابحه به فرهنگیان استان پرداخت می‌شود.

تسهیلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تورج سلیمان‌زاده افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد مطابق با شرایط و ضوابط جاری بانک عامل و با اولویت کارکنان شاغل بالای ۲۰ سال سابقه، بانوان فرهنگی سرپرست خانوار و زوجین فرهنگی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تسهیلات یاد شده در قالب خرید مسکن، ساخت مسکن و مرابحه پرداخت و سهمیه شهرستان‌ها و مناطق به آنها ابلاغ شده ‌است که طی تعامل با سرپرستی بانک عامل استان روند اجرای قرارداد و تعیین شعب عامل هر یک از مناطق و نواحی صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر لزوم شناسایی دقیق فرهنگیان فاقد مسکن برای اعطای تسهیلات ادامه داد: تسهیلات خرید مسکن در مرکز استان ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۰ سال خواهد بود.

سلیمان‌زاده بیان کرد: تسهیلات ساخت مسکن در قالب مشارکت مدنی برای واحدهای با زیربنای حداکثر  ۱۰۰ متر مربع و با رعایت سقف فردی برای زوجین در مرکز استان هزار و ۲۰۰ میلیون ریال،  به‌صورت انفرادی ۸۰۰ میلیون ریال و سایر شهرستان‌ها و مناطق برای زوجین هزار میلیون ریال، انفرادی ۶۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۲ سال با لحاظ دوران مشارکت است.

وی افزود: با موافقت وزیر آموزش وپرورش مقرر شده ‌است اولویت اعتبارات و سهمیه تخصیصی استان در سر فصل مرابحه تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تحت عنوان آورده اولیه متقاضیان مسکن طرح تفاهم‌نامه همکاری مشترک با راه و شهرسازی برای تامین واحدهای مسکونی موردنیاز معلمان استان باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش استان اضافه کرد: سایر فرهنگیان واجد شرایط نیز می‌توانند از تسهیلات مرابحه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال بنابه تصمیم شورای رفاهی مناطق با بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه استفاده کنند.

سلیمان‌زاده در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان نیز اظهار داشت: تسهیم سهم دولت از بابت فروردین ماه سال ۱۳۹۶ آخر شهریور سال ۱۳۹۷ در سامانه انجام شده و به حساب اعضا واریز شده ‌است.

آذربایجان‌غربی  ۳۷ هزار نفر فرهنگی دارد که در مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرروش استان مشغول به‌کار هستند.

کد خبر 530150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha