مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان سمنان گفت: ذخیره خون بند ناف نوزادان در استان سمنان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۳ درصد رشد داشته است.

خون بند ناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محیا موسوی افزود:  دفتر نمایندگی ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در استان از سال ۹۲  راه‌اندازی شد و روند ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی به این شکل است که مادران باردار از هفته ۳۶ بارداری تقاضای ذخیره خون بند ناف نوزادان خود را به صورت حضوری به دفتر نمایندگی یا به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت rsct.ir انجام می‌دهند و بعد از مشاوره پزشکی به صورت آنلاین، تلفنی و یا حضوری در نهایت در تمام بیمارستان‌های استان کارشناسان خون‌گیری در زمان زایمان، خون گیری از بند ناف را انجام می‌دهند.

وی افزود: این نمونه‌ها در کیت‌های مخصوص به شرکت بن یاخته‌های رویان در تهران ارسال و بعد از فرآیندهای پردازش سلولی در نهایت نمونه مورد نظر فریز می‌شود.

موسوی با اشاره به روند ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۲ هزار نفر مراجعه برای ذخیره خون بند ناف نوزادان انجام شده که حدود ۶۵۰ مورد فریز نمونه تاکنون انجام شده و در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد رشد داشته است.

مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان سمنان با اشاره به کاربردهای نمونه‌های فریز شده گفت: خون بند ناف حاوی سلول‌های بنیادی است که یکی از منابع اصلی درمان بیماری‌های صعب العلاج است و این سلول‌ها قابلیت تمایز به سایر سلول‌ها را دارند و برای درمان بیماری‌هایی که مشکل سلولی ایجاد می‌شود، می‌توان از این سلول‌ها به عنوان منبع پیوند استفاده کرد.

وی افزود: حدود ۱۰۰ نوع بیماری خونی از خون بند ناف فریز شده قابل درمان است و مزیت ذخیره خون بند ناف برای خانواده‌ها، خون‌گیری غیر تهاجمی بوده که در این روش هیچ آسیبی به نوزاد و مادر وارد نمی‌شود و خون گیری از سلول‌های مرده انجام می‌شود.

موسوی در پایان ضمن دعوت مادران باردار جهت ثبت‌نام برای ذخیره خون بند ناف نوزادان خود گفت: تسهیلاتی از قبیل پرداخت اقساطی و تسهیلات بانکی برای تشویق مادران به ذخیره خون بند ناف نوزادان خود در نظر گرفته شده است.

مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان سمنان تصریح کرد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام و ذخیره خون بند ناف خود می‌توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف استان واقع در خیابان طالقانی سمنان و یا مراجعه به سایت rsct.ir اقدام کنند.

کد خبر 530141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha