رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان به صدور هشدار سطح زرد اشاره کرد و گفت: از بعد از ظهر دوشنبه ۲۳ تیر بارش‌های مونسون همراه با تندباد موقتی بلندی‌های جنوب و مرکز استان را فرامی‌گیرد.

هواشناسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی ملاشاهی اظهار کرد: این بارش‌ها به صورت رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق خواهد بود و انتظار می‌رود تا پنج شنبه در ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان ادامه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به ویژگی بارش‌های رگباری احتمال جاری شدن رواناب و بارش تگرگ در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: توصیه می‌شود در زمان بارش‌ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

ملاشاهی در بخش دیگری به آخرین وضعیت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۲ متر بر ثانیه معادل ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی امروز نیز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بادهای ۱۲۰ روزه از بعداز ظهر دوشنبه تا چهارشنبه فروکش خواهد کرد و هوا حدود ۳ تا ۴ درجه در شمال استان گرم‌تر می‌شود.

کد خبر 530116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha