رئیس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: جواب آزمایش بیماری کرونا در ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان در یک مراسم عروسی در این شهرستان مثبت شده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش جبارزاده افزود: این مراسم عروسی در یکی از روستاهای بخش مرکزی شاهین‌دژ برگزار شده بود که موجب شد ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان در آن که همگی نسبت خانوادگی نیز با یکدیگر دارند، به بیماری کرونا مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه همگی این افراد هم‌اکنون در قرنطینه به‌سر می‌برند، ادامه داد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی سبب شد تا طی یک ماهه اخیر آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ در آذربایجان غربی، علت بیشترین میزان شیوع کرونا در این شهرستان را حضور در مراسم جشن و عروسی عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه برگزاری هرگونه مراسم‌ و تجمع مانند عروسی‌ و ترحیم ممنوع شده اما برخی از مردم بدون توجه به این موارد این مراسم‌ را همچنان برگزار می‌کنند.

جبارزاده بیان کرد: این شهرستان در وضعیت خطرناک بیماری کرونا قرار دارد که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، مبتلایان افزایش خواهد یافت و محدودیت‌ها بیشتر و تصمیم‌های جدی‌تری اتخاذ خواهد شد.

وی تاکید کرد: کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است.

کد خبر 530092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha