معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از ایجاد اتاق مشترک شبکه گردشگری زاگرس نشینان خبر داد و گفت: این اتاق مشترک میان شهرهای سنندج، کرمانشاه و همدان با هدف رونق صنعت گردشگری تشکیل می‌شود.

گردشگري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرکوت نجفی به برگزاری نشست توسعه رونق گردشگری منطقه زاگرس اشاره کرد و افزود: در این نشست که چندی پیش در همدان برگزار شد، پیش نویس و مقدمات تفاهم‌نامه نهایی که در آینده نزدیک با حضور شهرداران این شهرها به منظور ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور به امضا خواهد رسید، تهیه شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اضافه کرد: علاوه بر این مقرر شد در راستای ایجاد اتاق مشترک شبکه گردشگری زاگرس تفاهم نامه‌ای هم فی مابین شهرهای سنندج، کرمانشاه و همدان با محوریت شهرداری‌ها برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این مناطق و توسعه و رونق گردشگری منعقد شود.

نجفی یادآور شد: شهرهای سنندج، کرمانشاه و همدان هر یک در نوع خود ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و هنری دارند که می‌توانند بستری مناسب برای رونق گردشگری و صنعت توریسم در منطقه باشند.

وی اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این نشست، تفاهم‌نامه دیگری با محوریت اعزام همکاران شاغل در شهرداری به عنوان گردشگر، برای استفاده از امکانات مجتمع تفریحی، سیاحتی و توریستی دهکده فرهنگی گنجنامه با تحقیقات قابل توجه به امضا رسید.

 معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: صنعت گردشگری امروزه در دنیا به عنوان پرسودترین صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یکی از راه‌های تقویت این صنعت دیپلماسی شهری و ارتباط همه جانبه شهرها برای تقویت آن است.

نجفی تاکید کرد: در آینده نزدیک استان‌های دیگری همچون لرستان، قزوین و زنجان نیز به طرح ایجاد اتاق مشترک شبکه گردشگری زاگرس نشینان اضافه خواهند شد.

کد خبر 530077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha