معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از نهایی شدن ساخت ۲۷ اسکله چندمنظوره در سواحل این استان خبر داد و خواستار شتاب‌بخشی به روند اجرایی سایر اسکله‌های مصوب شد.

اسکله تفریحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ساخت اسکله‌های چند منظوره با تمرکز بر گردشگری و تفریح دریایی در سواحل مازندران آرزویی چند دهه‌ای مردم و مسئولان استان بود که سرانجام از آبان ماه سال ۹۸ با جانمایی در ۱۳۴ نقطه رنگ اجرایی به خود گرفت و سپس تعداد آن با افزایش مکان‌های قابل اجرا به ۱۶۵ اسکله افزایش یافت.

یکی از مشکلات ایجاد اسکله های چندمنظوره در سواحل دریای خزر، تداخل وظایف دستگاه‌های مختلف بود و برای حل این مشکل هم پاییز پارسال نشستی با عنوان تسهیل  ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه تشکیل شد که در آن تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه حضور داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: پس از تشکیل کمیته‌های کاری و مطالعه اسناد و بررسی‌های میدانی، تعداد ۱۶۵ پست اسکله در نوار ساحلی مازندران شناسایی و جانمایی شد. ‌

حسن خیریانپور افزود : با پیگیری‌های انجام شده تاکنون موافقت اولیه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای ۴۳ پست اسکله به نام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران صادرشده که عملیاتی شدن این اسکله‌ها منوط به ثبت‌نام متقاضیان سرمایه‌گذاری و تکمیل مدارک توسط آنها، صدور موافقت اصولی اولیه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، تایید اهلیت مالی و اجرایی متقاضیان سرمایه‌گذاری و ثبت‌نام نهایی آنها در سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور (Sn.pmo.ir ) برای صدور مجوز نهایی به نام متقاضیان سرمایه‌گذاری داری اهلیت است.

خیریانپور گفت:  تاکنون متقاضیان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تعداد ۲۷ پست اسکه چند منظوره اعلام آمادگی کرده‌اند که مکاتبات اداری و عملیات اجرایی آن در دست پیگیری است. همچننی متقاضیان سرمایه‌گذاری برای ۱۶ پست اسکه چندمنظوره از بخش عمومی (شهرداری‌ها و دهیاری) هستند که ضرورت دارد  شهرداری‌ها و دهیاری در اسرع وقت نسبت به معرفی اشخاص  طرف قرارداد خود اقدام کنند تا در تحقق برنامه‌های توسعه گردشگری دریایی در استان مازندران تسریع شود.

کد خبر 529855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha