سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر در نشست اخیر این شورا بررسی شده و همچنان ابهامات قبلی شورای نگهبان در این مصوبه برقرار بود.

عباسعلی کدخدایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران ، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه، ۲۱ تیر در نشست خبری خود با تشریح مصوبات اخیر این شورا اظهار کرد:  مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم که شهریورماه برگزار می‌شود، فقط برای حوزه‌های انتخابیه‌ای است که به حد نصاب نرسیده‌اند. سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات در حوزه نمایندگان فوتی و منتخبانی که رد اعتبارنامه شدند با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

  • شورای نگهبان همان شورای سال ۸۸ است و از آرای خود دفاع می‌کند

وی در پاسخ به سوالی درباره رد اعتبارنامه تاجگردون و هجمه‌های وارده در این زمینه به شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان یک مرحله رسیدگی است و رسیدگی به اعتبارنامه‌ها مرحله دیگری است و ارتباطی با هم ندارند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند اعتبارنامه‌ها را بررسی کنند، گفت: ۱۹ مورد هم قبلا داشتیم که که در شورا تایید شده بود، اما مجلس به اعتبارنامه‌ها رأی لازم را نداد از این رو اتفاق خاصی نیست.

کدخدایی با بیان اینکه هجمه‌ها مثل بقیه هجمه‌هاست و برخی از سر نادانی و برخی از سر کینه توزی است و امیدواریم دوستان نادان به خود بیایند، تصریح کرد: شورای نگهبان همان شورای ۸۸ است و از آرای خود دفاع می‌کند.

وی تأکید کرد: من به برخی از نمایندگان در جلسه هیئت مرکزی رای منفی و مخالف دادم، اما با این حال ساختار می‌گوید رأی هیئت مرکزی ملاک است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصل توافق با چین اقدام خوبی است و دولت اعلام کرده اگر قراردادی منعقد شود در اختیار مجلس می‌گذارد. کدخدایی تأکید کرد: سر و صداهای دشمنان نشان می‌دهد، اصل این کار درست بوده است.


وی افزود: پذیرش نظارت بر انتخابات شوراها برای شورای نگهبان مشکل است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه رایزنی افراد با شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری کذب است، گفت: پیشاپیش درباره کاندیداتوری افراد اعلام نظر نمی‌کنیم و باید پرونده هر فرد در زمان بررسی صلاحیت همان انتخابات بررسی شود.

کد خبر 529812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha