رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از آغاز ارزیابی جهش تحصیلی دانش‌آموزان در پایه‌های ول و دوم ابتدایی این استان خبر داد.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل رنجبر اظهار کرد: برنامه جهش تحصیلی در ۶ پایگاه تخصصی شهرستان‌های سنندج، قروه، مریوان، بانه، بیجار و سقز برای متقاضیان اجرا می‌شود.

وی افزود: مدیران مدارس می‌توانند تا ۲۲ مرداد با مراجعه به آدرس الکترونیکی h۱.csdeo.ir/tashkhis/home// نسبت به اخذ نوبت‌گیری در سامانه سنجش برای متقاضیان جهش پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم ابتدایی اقدام کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه ارزیابی جهش تحصیلی، دانش‌آموزان با استعداد ویژه دوره ابتدایی را شناسایی می‌کند، اضافه کرد: تعرفه جهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است که از طریق سامانه پرداخت تعرفه به آدرس //h۱.iehs.ir/tashkhis/pay توسط خانواده دانش‌آموز یا مدیر مدرسه پرداخت می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد سنجش کردستان یادآور شد: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعدادهای خود خارج از سن تقویمی تسریع در آموزش داشته باشند.

وی تاکید کرد: شرط اینکه دانش‌آموزی پایه‌ای از دوره تحصیلی را به صورت جهشی بخواند این است که از نظر هوشی نسبت به گروه همسالان خود در سطح بالاتر باشد.

رنجبر گفت: دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی که موفق به گذراندن آزمون هوش شدند در شهریور جاری در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند، یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر خواهند رفت.

در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ تعداد ۱۲۰ نفر دانش آموز متقاضی جهش در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۶۴ نفر موفق شدند به پایه تحصیلی بالاتر ارتقا یابند و ۵۶ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

کد خبر 529793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha