رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو گفت: ۲ زوج گرفتار در دریاچه ارومیه توسط امدادگران این جمعیت نجات یافتند.

عملیات نجات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد یوسفی‌پور ماجد شنبه ۲۱ تیر اظهار کرد: این زوج‌های جوان پس از تلاش چندساعته نجاتگران تیم عملیات امداد و نجات دریایی پایگاه امداد و نجات شهدای «گمیچی» جمعیت هلال احمر اسکو از مرگ نجات داده شدند.

وی افزود: عصر روز گذشته برای ۲ زوج جوان که برای گردش به منطقه ممنوعه جزیره در دریاچه ارومیه رفته بودند، به علت عدم مراجعه قایق کرایه‌ای و وضعیت نامناسب دریاچه درخواست کمک شد.

یوسفی‌پور ادامه داد: تیم عملیاتی حاضر در دریاچه به محل جزیره اعزام و پس از ۲ ساعت جست‌وجو موفق به پیدا کردن این افراد شدند.

وی اظهار کرد: برای انتقال آنها از اهالی روستای آق‌گنبد درخواست کمک شد و یک دستگاه قایق موتوری با ۲ قایقران نیز به منطقه اعزام شد که موقع برگشت، قایق از تیم عملیاتی جدا و در امواج پرتلاطم دریاچه گم شد.

یوسفی‌پور افزود: این بار هم بعد از ۲ ساعت عملیات جست‌وجو و نجات، قایق حامل ۴ گردشگر و ۲ قایقران که در باتلاق‌های دریاچه ارومیه گیر کرده بود، با کمک نجاتگران تیم امداد دریایی پایگاه امداد و نجات شهدای گمیچی و اهالی روستا، رهاسازی و به ساحل هدایت شد.

رئیس‌ جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو از هموطنان درخواست کرد که از ورود بدون تجهیزات به دریاچه ارومیه و همچنین اسکان در مناطق ممنوعه و جزیره‌ها و سوار شدن بر قایق‌های غیرمجاز و فاصله گرفتن از سواحل به‌شدت خودداری کنند.

۲ هفته قبل نیز یک زوج گرفتار در دریاچه ارومیه توسط امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو از مرگ نجات یافتند.

تراز آب دریاچه ارومیه در ۲ سال اخیر در سایه بارندگی‌های خوب و نیز اقدامات ستاد احیا، بالا آمده و مردم که همچنان با تصور خشکی سال‌های قبل دریاچه به سواحل و یا داخل محدوده آبی آن وارد می‌شوند، به مشکل بر می‌خورند.

کد خبر 529732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha