شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

بررسی آمار ۳ ماهه امسال نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال نشان می‌دهد آمار ازدواج و تولد در استان کاهش داشته است.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بر اساس آمارهای سازمان ثبت و احوال لرستان در سه ماهه نخست امسال در هر شبانه‌روز به طور متوسط ۷۵ نوزاد متولد شده و این در حالی است که در سه ماهه اول سال گذشته در هر شبانه روزبه طور متوسط ۷۷ نوزاد در استان متولد شده است.

در آمار فوتی‌ها نیز در سه ماهه نخست امسال در هر شبانه‌روز ۲۸ مورد مرگ به ثبت رسید که این آمار در سال گذشته به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۴ مورد بوده است.

در ۳ ماهه سال گذشته در هر شبانه‌روز ۵۰ ازدواج و ۹ واقعه طلاق رخ داده این در حالی است که در سال جاری در هر شبانه روز ۴۵ مورد ازدواج و ۱۰ واقعه طلاق ثبت شده است.

سرپرست ثبت احوال استان لرستان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۶ هزار و ۹۴۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده که ۵۲.۹ درصد پسر و مابقی نیز دختر بوده‌اند.

هوشنگ شفیعیان افزود: میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۰ سال است، از تعداد کل ولادت‌های ثبت‌شده ۶۴.۱ درصد شهری و ۳۸.۶ درصد روستایی بوده‌اند. در سه ماهه اول امسال دو هزار و ۶۱۱ واقعه فوت به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۹.۴ درصد مرد و مابقی زن بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۹ تعداد چهار هزار و ۲۰۶ مورد ازدواج به ثبت رسیده است. همچنین در این مدت تعداد ۹۲۰ مورد طلاق به ثبت شده است.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار سه ماهه سال گذشته ۷ هزار و ۱۸۵ واقعه ولادت در لرستان ثبت‌شده که میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۰ سال بوده است.

همچنین در سه ماهه نخست پارسال ۲ هزار و ۲۴۸ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که از کل فوت‌های ثبت‌شده ۵۹.۳ درصد مرد و مابقی زن بوده‌اند. در این مدت ۴ هزار و ۶۰۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده که میانگین سن ازدواج‌های ثبت‌شده برای مردان ۲۷.۶ سال و برای زنان ۲۲.۷ سال است.

در بحث طلاق نیز در پارسال ۸۷۸ مورد ثبت‌شده که میانگین سن طلاق در استان لرستان برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال بوده است.

کد خبر 529728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha