مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: ۲ هزار رأس بز نژاد مورسیا گرانادا اسپانیایی به یزد وارد و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی به سایت قرنطینه منتقل شدند.

بز مورسیا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، علی فاتحی‌نیا اظهار کرد: ورود این دام‌ها به منظور پرورش و با هدف بهبود ظرفیت تولید شیر در دام سبک، اشتغال‌زایی و تحقق شعار جهش تولید در استان است.

وی، مزیت بزهای مورسیا نسبت به سایر بزها را تولید شیر زیاد همراه با درصد چربی و پروتئین بالا، چندقلوزایی، مقاوم بودن و سازگار بودن با اقلیم گرم و خشک استان یزد عنوان کرد.

فاتحی‌نیا افزود: این گونه بز ضمن داشتن زایش غیرفصلی، جزو دام‌های جان‌سخت و کوچ‌رو است که می‌تواند در صورت مدیریت صحیح نژادی باعث تحول در توسعه اشتغال روستایی و اقتصاد مقاومتی در حوزه تولیدات دامی شود.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر سلامت کامل این دام‌ها، اعمال استانداردهای سخت‌گیرانه بهداشتی واردات دام به کشور توسط کشور اسپانیا، پاک بودن کشور اسپانیا از بسیاری از بیماری‌های واگیر دام و مشترک بین انسان و دام و سپری شدن دوران قرنطینه در کشور مبدأ، اضافه کرد: قرار است از این بزها  به عنوان ذخیره ژنتیکی بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: مرکز تکثیر بز مورسیا در اردکان با ظرفیت ۵ هزار راس، در آینده نزدیک به یکی از بزرگ‌ترین مراکز پرورش این نژاد در کشور تبدیل می‌شود.

کد خبر 529720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha