رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هفته اخیر ۷۷ بیمار کرونا در استان جان باختند که در مقایسه با هفته قبل از آن، ۳۵ درصد افزایش داشت.

کرونا جدید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز ۲۱ تیر در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر در هرمزگان براثر ابتلا به کرونا جان باختند و علاوه بران با مثبت شدن تست ۴ بیمار فوتی گذشته، اکنون شمار جان‌باختگان مبتلا به کرونا در هرمزگان به ۳۷۲ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: اکنون ۵۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که از این شمار ۹۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۸ نفر وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در هفته گذشته ۶۸۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این شمار ۶۴۳ نفر بهبودیافته و مرخص شده‌اند، در این مدت ۷۷ نفر جان باختند که در مقایسه با هفته قبل از آن، ۳۵ درصد افزایش داشت.

فرشیدی گفت: همه ما هدف ویروس کرونا هستیم و سن، جنس و نژاد فرقی نمی‌کند، اکنون هشت نفر از گروه‌های درمانی و کادر پزشکی هرمزگان نیز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و در بخش‌های مختلف بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: متوسط سن جان‌باختگان در استان از ۵۹ سال به ۶۴ سال افزایش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: بدحال‌تر شدن بیماران نشان از سیر شدیدتر بیماری یا مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است.

فرشیدی از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه علائم بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند و اضافه کرد: در هفته گذشته استفاده از ماسک ۸۵ و رعایت فاصله فیزیکی زیر ۶۰ درصد بود که این اصلاً رضایت‌بخش نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: رعایت فاصله فیزیکی به‌منظور پیشگیری و وظیفه تک‌تک ماست.

کد خبر 529652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha