رئیس سازمان صمت قم گفت: از زمان ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ تاکنون در مجموع به سه بخش صنعت،‌ کشاورزی و گردشگری استان از محل اعتبارات رونق تولید، انتقالی سال ۹۷ و پرداخت مستقیم، مبلغ هفت هزار و ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود سیجانی روز شنبه ۲۱ تیر درباره استمرار فرآیند پرداخت تسهیلات رونق تولید در قم افزود: در این مدت درخواست ۱۱۲ واحد صنعتی استان برای استفاده از تسهیلات رونق تولید به مبلغ پنج‌هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شد که تاکنون سه هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید بدون پرداخت مستقیم در این رابطه پرداخت‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سه ماه نخست سال جاری،‌ ادامه داد:‌ در این مدت ۱۲ جلسه اصلی و ۱۴ کمیته فرعی با حضور اعضای ستاد برگزار و در خصوص ارائه تسهیلات و حمایت از ۲۹ واحد تولیدی استان در بخش صنعت و کشاورزی،‌ تصمیم‌گیری شد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ طی سه ماه نخست سال جاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان،‌ ۷۸ مصوبه داشت که تاکنون ۲۸ مصوبه آن به‌طور کامل اجرایی شده و بقیه مصوبات در دست اقدام است.

وی همچنین تصریح کرد: جلسات کارگروه ستاد تسهیل در قم یک هفته در میان به‌صورت میدانی در محل استقرار واحدهای تولیدی برگزار می‌شود و در این مدت اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از ۱۴ واحد تولیدی مستقر در قم بازدید و تصمیم‌های لازم را برای حمایت از تولیدکنندگان در محل اتخاذ کردند.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

کد خبر 529635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha