مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: پروژه راه‌آهن ایلام ردیف اعتبار ملی گرفته و در پیوست قانون بودجه قرار دارد.

راه آهن

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد کرمی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اکنون در بندهای قانون بودجه سالیانه کشور، بندی به نام راه‌آهن ایلام وجود دارد.

وی ادامه داد: علت اجرا نشدن این پروژه در سال‌های قبل این بود که اعتبار مجزا نداشت و باید در قالب ۲۵ درصد اعتبارهای عمرانی استان کرمانشاه انجام می‌شد، اما اکنون در قانون بودجه ردیف اعتبار ملی دارد و هر سال به تناسب به آن اعتبار اختصاص داده می‌شود.

کرمی افزود: برای اجرای مرحله اول این پروژه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار ملی تخصیص یافته است و از محل اعتبارات اربعین نیز ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر تخصیص داده خواهد شد؛ ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز قول مساعد برای تزریق اعتبار به این پروژه را داده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه پیمانکار طرح از طریق مناقصه انتخاب و تجهیز کارگاه نیز انجام شده است، اضافه کرد: در مجموع ۸ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه و بهره‌برداری کامل از آن مورد نیاز است که بسته به منابع کشور و تخصیص اعتبار ملی، حدود چهار تا پنج سال به طول خواهد انجامید.

در آخرین روزهای بهار ۹۹ ده‌ها طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی و مسکن با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری به صورت ویدیوکنفرانس در استان‌ ایلام به بهره‌برداری رسید که مهمترین آن‌ها آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن ایلام بود.

کد خبر 529544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha