مایکل درک ۶۹ ساله از ماه آینده میلادی به عنوان نخستین رئیس سیاهپوست دانشگاه ۱۵۰ ساله کالیفرنیا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مايكل درك نخستين رئيس سياهپوست دانشگاه كاليفرنيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، درک در حالی ریاست یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های عمومی ایالات متحده را بر عهده خواهد گرفت که شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ بودجه دانشگاه‌ها را بسیار کاهش داده و ویروس کرونا زندگی خوابگاهی ۲۸۰ هزار دانشجوی آمریکایی را فقط در این دانشگاه به خطر انداخته است.

دانشگاه کالیفرنیا از نظر انتخاب رئیس همیشه در آمریکا تاریخ‌ساز بوده است؛ رئیس پیشین این دانشگاه جَنِت ناپولیتانو بود که سال ۲۰۱۳ به صندلی ریاست تکیه زد و نخستین رئیس زن در تاریخ دانشگاه بود. حالا هم آقای درک ۶۹ ساله جانشین او می‌شود تا نخستین رئیس سیاهپوست دانشگاه کالیفرنیا باشد. خانم ناپولیتانو در واکنش به انتخاب رئیس جدید گفت: «آمدن آقای درک گامی دیگر در راستای تلاش‌های دانشگاه ماست برای اینکه تنوع غنی ایالت ما را بازتاب دهد.»

دانشگاه کالیفرنیا با داشتن ۴۰ میلیارد دلار بودجه، چند ساختمان و پنج مرکز درمانی در ایالت کالیفرنیا سومین کارفرمای بزرگ در پولداترین ایالت آمریکاست. با این حال، دانشگاه با کاهش شدید بودجه دست به گریبان است و از مسئولان فدرال خواسته است در انتخاب دانشجویان رنگین‌پوست و لاتین‌تبار آزادی عمل بیشتر داشته باشد.

آقای درک پیش از این هم در رده‌های مدیریتی دانشگاه کالیفرنیا حضور داشته و از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ رئیس دانشگاه کالیفرنیا شاخه ارواین بوده است. او که پزشک است، پس از آن راهی دانشگاه اوهایو شد و ریاست آن را تا هفته گذشته بر عهده داشت. هیات مدیره دانشگاه کالیفرنیا پس از ۱۰ ماه جستجو درک را بهترین گزینه برای ریاست دانست.

کد خبر 529519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha