مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: آمار پروازهای فرودگاه شهید مدنی تبریز در خرداد امسال ۵۵ درصد نسبت به اردیبهشت همین سال افزایش یافت.

فرودگاه شهید مدنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رامین آذری، پنجشنبه ۱۹ تیر افزود: تعداد کل پروازهای فرودگاه تبریز در خرداد سال جاری ۸۲۶ پرواز بود درحالی‌که این آمار در اردیبهشت همین سال ۵۳۴ پرواز بود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: تعداد مسافران جابجا شده فرودگاه تبریز در اردیبهشت ۵۹ هزار و ۴۲۲ نفر بود که این آمار در خرداد به ۹۰ هزار و ۹۸۳ نفر رسید و این آمار حاکی از افزایش ۵۳ درصدی جابجایی مسافران است.

آذری، ادامه داد: با توجه به تعطیلی موقتی پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا در فرودگاه‌های کشور، این میزان افزایش فقط مربوط به پروازهای داخلی فرودگاه تبریز است.

فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با مأموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی برای پذیرش پروازهای داخلی و بین‌المللی به‌منظور حمل‌ونقل مسافر و بار طراحی و احداث‌شده است و به‌صورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع‌شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین‌المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین‌المللی به‌خصوص پروازهای عبوری بین‌المللی (over fly) بیشتر از مبدأ و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به‌صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شد.

کد خبر 529416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha