مهیا شدن امکانات به روز زندگی و ارائه خدمات رفاهی به روستانشینان از دلایل بقای روستاها در دوره فعلی زندگی است.

روستا

همشهری آنلاین/زهرا کریمی: ایجاد چنین امکاناتی برای افزایش رضایت زندگی در روستا منوط به تلاش و انجام وظیفه دهیاران است و بس. رضایت اهالی روستای نیکنامده از «عباس یافتیان» دهیار این روستا باعث شد که در استان نمونه شود. درباره فعالیت‌ها و عملکرد او در دوره ۴ ساله دهیاری گفت‌وگو کرده‌ایم.  

 ۳ سال از دوره ۴ ساله دهیاری شما در روستای نیکنامده گذشته. از فعالیت‌هایی که رضایت ساکنان روستا را به همراه داشته است بگویید.  
روستای نیکنامده با ۵ هزار سال قدمت در منطقه لواسان بزرگ بین کوه‌های شمیران با ۳ هزار و ۴۴۱ نفر جمعیت و بیش از هزار و ۵۰۰ خانوار در روزهای تعطیل و فصل گرم سال میزبان بیش از ۸ هزار نفر گردشگر است. طی این ۳ سال همه توجه‌ها به تأمین زیرساخت‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی روستا بوده است. تاکنون ۵۰ هزارمترمربع زیرسازی و اجرای مکانیزه آسفالت آسفالت، ساخت ۲ کیلومتر بلوار با نام شهید حاج قاسم سلیمانی، اجرای ۶۰‌درصد فیبر نوری، ساماندهی حمل‌ونقل عمومی، ساخت ۲ واحد اداری مستقل برای دهیاری، هوشمندسازی مدارس روستا، ساخت سرای محله با پیشرفت ۶۰‌درصد و اصلاح شبکه آب آشامیدنی روستا به طول ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری، قرارداد و تعامل با سازمان تربیت‌بدنی برای فعالیت ورزشی روستاییان در ورزشگاه شهدای نیکنامده، اطفای بیش از ۷ مورد حریق در کوهستان و طبیعت، شناسایی بافت فرسوده روستا و صدور ۱۵ جواز ساخت انجام شده و هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته‌اند. شاخصه اصلی روستا هوشمندسازی و اجرای فیبر نوری و هوشمندسازی مدارس است.  
 

برنامه شما طی یک سال پیش رو چیست؟  
روستا طی سال‌های اخیر با امکاناتی که در آن ایجاد شده روز به روز توسعه پیدا کرده است. این عامل منجر به افزایش جمعیت در روستا شد. این موضوع می‌طلبد تا بار دیگر طرح هادی، بازنگری و برحسب جمعیت ساکن اصلاح شود. همچنین در تلاش هستم طی یک سال باقی مانده روستا به دوربین هوشمند برای افزایش امنیت مجهز شود و نقاط حادثه خیز، شناسایی و اقدامات مهندسی در خیابان‌ها اجرایی شود. اکنون فاز یک زمین چمن با مساحت هزار و ۲۰۰‌مترمربع در حال ساخت است که تاکنون ۳۰‌درصد پیشرفت داشته. ساخت بوستانی به مساحت ۵ هزارمترمربع، زیباسازی خیابان‌های روستا و ایجاد امکان برای کسب درآمد ثابت و پایدار برای دهیاری و ایجاد اشتغال برای جوانان روستا از برنامه‌های امسال است.

کد خبر 529051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    خیلی خوبه که روستا ها هم شکیل و زیبا باشند و مردم آنها از امکانات پارک و فروشگاه های زنجیره ای و ... برخوردار باشند . چرا که ساختن امکانات در روستا ها به مراتب راحت تر از شهر هاست .