نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

روسيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا ، وزارت امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت: سازمان ملل از محدودیت برای ارسال تسلیحات به ایران در طول ۱۳ سال حمایت می کند.پیش نویس قطعنامه ای که آمریکا در شورای امنیت توزیع کرده است تحریم تسلیحاتی ایران را برای مدت نامعینی تمدید می کند و تحریم ها تا زمانی که ایران در رفتار خود تغییراتی نشان دهد که قابل اعتماد باشد نباید لغو شوند.

«میخاییل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به این مطلب در ریتوییتی نوشت: آیا این اقدام سیاست مسئولانه تر و کمتر بی ثبات کننده آمریکا در ارسال تسلیحات به منطقه خاورمیانه که ارقام نجومی سرسام آور را دربرمی گیرد، به همراه خواهد داشت؟

این مقام روس به تازگی نیز بر موضع کشور خود در مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد. وی در توییتی نوشت: چرا روسیه مخالف هرگونه تمدید تسلیحاتی ایران و تهدید آمریکا به استفاده از مکانیسم ماشه است.

اولیانوف افزود: پاسخ به این پرسش را در نامه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که به عنوان سند در شورای امنیت منتشر شده است، می‌توان یافت.

با نزدیک شدن به پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر که یکی از ثمرات برجام با فاصله ۵ ساله از آغاز اجرای آن است، آمریکا اگرچه از توافق هسته­‌ای خارج شده اما در تلاش است با ارائه طرحی نشان دهد همچنان می­‌تواند در روند اجرای برجام و قطعنامه مربوط به آن در شورای امنیت فعال ظاهر شود و تاثیرگذار باشد و اخیرا نیز مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد که در همین راستا با دبیرکل سازمان ملل گفتوگو کرده­ است؛ موضعی که ایران و برخی اعضای دیگر برجام آن را برنمی‌تابند.

کد خبر 528891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha