مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

موزه میراث روستایی گیلان به‌دلیل بی‌مبالاتی گردشگران دچار حریق شد که این حادثه با همیاری آتش‌نشانی و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به سرعت مهار شد.

موزه روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، موزه میراث روستایی گیلان تاکنون خطرات بسیاری چون برف، زلزله و آتش سوزی را پشت سر گذارده است. سرپرست این موزه درباره حادثه آتش‌سوزی گفت: بخش پارکینگ این موزه جزو حریم اداره راه است که گردشگران به‌عنوان استراحتگاه از آن استفاده می‌کنند که بی‌مبالاتی ناخواسته آنان موجب آتش‌سوزی در بخش بیرونی موزه میراث روستایی گیلان شد.

امانی اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی، اقدام برای مهار آتش از سوی نیروهای یگان حفاظت انجام شد تا نیروهای آتش نشانی سر رسیدند و آتش به‌طور کامل مهار شد و هیچ خسارتی به سازه های موزه میراث روستایی گیلان وارد نشد.

اکو موزه میراث روستایی گیلان اولین موزه میراث روستایی کشور است که در زمینی به مساحت حدود ۲۶۳ هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر ۱۸ جاده رشت – تهران، زندگی یکصد سال گذشته  روستاییان گیلان را در ۹ فاز به نمایش گذاشته است.این موزه با ٣٦ سازه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و مراحل ثبت جهانی را طی می کند.

کد خبر 528753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha