۲ سال قبل جسدهای یک زوج جوان داخل خودروی زانتیای سفیدرنگی کنار یکی از بوستان‌های تهران پیدا شد و شواهد نشان می‌داد که هر دو با کلت کمری به قتل رسیده‌اند.

قتل-کلت کمری

به ‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، حدود ۲ سال قبل اجساد یک زوج جوان در حالی که هر دو با گلوله کلت کمری به قتل رسیده بودند داخل خودروی زانتیای سفیدرنگی کنار یکی از بوستان‌های تهران پیدا شد. پلیس در بررسی‌های اولیه صاحب خودرو را که فردی به ‌نام نیما بود مورد شناسایی قرار داد. نیما در تماس مأموران عنوان کرد که خودرو متعلق به اوست و آن را چند ساعتی به برادرش نریمان قرض داده تا با همسرش به جایی بروند.

پس‌ از آن نیما در محل کشف خودرو حضور یافت و با دیدن اجساد خونین برادر و زن‌برادرش آنها را شناسایی کرد. مأموران هم با دستور قضایی در خودرو را باز کردند و مشخص شد که هر دو سرنشین خودرو ساعاتی است که فوت کرده‌اند.

  • اظهارات برادر قاتل

نیما که شوکه شده بود، به مأموران گفت: برادرم تا چند وقت پیش وضع مالی خوبی داشت ولی به خاطر یک شکست مالی همه دارایی‌اش را از دست داد و ورشکسته شد به همین دلیل هم با همسرش اختلاف پیدا کرده بود. البته نریمان در این چند ماه اخیر همیشه می‌گفت دلیل اصلی اختلافش با میترا دخالت‌های مادرزنش است.

او چند ساعت پیش از این حادثه با من تماس گرفت و خواست تا خودروام را در اختیارش بگذارم که با میترا به پارک بروند اما نمی‌دانستم که قرار است چند ساعت بعد خبر فوت آنها را بشنوم.

در ادامه تحقیقات، مأموران با بررسی صحنه قتل دریافتند که کلت کوچکی در دستان نریمان است که همین موضوع توجه تیم جنایی را به خودش جلب کرد و در بررسی‌های بعدی احتمال قتل میترا به دست نریمان و سپس خودکشی مرد جوان قوت گرفت.

  •  پیدا شدن دست‌نوشته‌ای در محل قتل

بررسی‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه کارشناسان تأیید کردند گلوله‌های شلیک شده متعلق به کلتی است که در دست نریمان بوده است. جست‌وجوهای مأموران ادامه داشت تا اینکه با دست‌نوشته‌ای در داخل خودرو مواجه شدند که گواهی می‌داد مرد جوان در پی انتقام‌گیری از مادرزنش ابتدا همسرش را به قتل رسانده و سپس خودش را کشته است.

او در این یادداشت نوشته بود که به علت اختلاف خانوادگی به زندگی خودم و میترا پایان دادم. نتیجه کالبدشکافی، نحوه قرار گرفتن اجساد میترا و نریمان در داخل خودرو، فاصله شلیک شدن و گوگرد موجود روی دستان مرد جوان این موضوع را اثبات کرد که به طور قطع نریمان در ابتدا همسرش را به قتل رسانده و لحظاتی بعد هم به زندگی خودش پایان داده است.

  •  بازجویی از مادر مقتول

مادر میترا در تحقیقات به مأموران گفت: میترا دانشجو بود که با نریمان آشنا شد. وقتی به خواستگاری دخترم آمدند، مدعی بودند که او ثروت و دارایی زیادی دارد و میترا را خوشبخت خواهند کرد. حتی پدرش به ما گفت که چند شرکت مسافربری دارد و به ‌لحاظ مالی آنها تأمین هستند. ما هم چون رضایت دخترمان را دیدیم، موافقت کردیم و آنها با هم عقد کردند.

اما مدتی از عقدشان نگذشته بود که دامادم همه دارایی‌اش را از دست داد و دخترم در شرایط بدی قرار گرفت. همین موضوع باعث اختلاف آنها شد. دخترم بر این باور بود که نریمان در مورد ورشکستگی‌اش دروغ می‌گوید و همین مسأله باعث تشدید درگیری میان آنها شده بود. بعد از مدتی میترا درخواست طلاق داد و تصمیم گرفت تا از نریمان جدا شود که در این میان دامادم فکر می‌کرد من باعث این تصمیم هستم و هربار من را تهدید می‌کرد کاری خواهد کرد که من را پشیمان کند در صورتی که من هیچ دخالتی در زندگی آنها نکردم و خواست من خواست دخترم بود.

روز حادثه میترا به من گفت که نریمان از او خواسته با هم بیرون بروند و دخترم فکر می‌کرد که می‌تواند با صحبت کردن رضایت او را برای طلاق جلب کند اما دخترم را بی‌رحمانه به قتل رساند.

  •  تقاضای اولیای دم

صبح دیروز این پرونده در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و پدر و مادرِ زن جوان با ارائه دادخواستی از دادگاه خواهان دریافت دیه دخترشان از صندوق بیت‌المال شده و گفتند: هر چند که ما فکر می‌کنیم دارایی‌های دامادمان به ‌نام پدرش شده است با این حال اگر خانواده دامادمان اصرار دارند که او مال و اموالی ندارد، ما از دادگاه می‌خواهیم دیه دخترمان را از صندوق بیت‌المال پرداخت کنند. پس از اظهارات اولیای دم، قضات شعبه ۱۲ تصمیم گرفتند اموال احتمالی نریمان بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا در صورتی که اموالی از او شناسایی شد، برای پرداخت دیه و مهریه زن جوان به اولیای دم توقیف شود.
 

کد خبر 528624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha