شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

فرهاد عشوندی: تیم ملی با هدایت علی دایی موفق شد در بازی افتتاحیه ورزشگاه علی دایی اردبیل، تیم سابق علی دایی، یعنی سایپا را شکست دهد.

همه چیز در اردبیل به علی دایی ختم می‌شد. نام ورزشگاه، علی دایی بود. تیم‌هایی که به مصاف هم می‌رفتند، تیم‌های دایی بودند، شهر، شهر زادگاه علی دایی بود و مردمی که ورزشگاه را لبریز از جمعیت کرده بودند، عشق‌شان علی دایی بود.

در این بازی که پس از مراسم افتتاحیه و در حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، تیم ملی ایران توانست در یک بازی راحت و کم خطر سایپای کرج را با ۶ گل شکست دهد.

گل‌های ایران را محسن خلیلی در دقیقه ۱۱، غلامرضا رضایی در دقیقه ۲۰، محسن خلیلی در دقیقه ۴۲، رضا عنایتی در دقیقه‌ ۶۹، خلیل هوشیار در دقیقه ۷۵ (گل به‌خودی) و هادی اصغری در دقیقه ۸۰ به ثمر رساندند.

در این بازی علی دایی با عنوان سرمربی تیم ملی ایران و رضا فروزانی با عنوان سرمربی تیم فوتبال سایپا روی نیمکت نشسته بودند. اما مهم‌تر از بازی تیم ملی، افتتاح یک ورزشگاه ۲۰ هزار نفری دیگر برای فوتبال ایران بود.

ورزشگاهی که کلنگ افتتاح آن در سال ۱۳۷۰ به زمین خورده بود و پس از ۱۷ سال سرانجام با مشارکت وزارت مسکن و سازمان توسعه و نوسازی اماکن ورزشی به سرانجام رسید.

البته نه به‌طور کامل ولی به سطحی از آمادگی رسیده بود که سازمان ورزش در روز سوم خرداد بتواند یک طرح ورزشی را افتتاح کند؛« البته این طرح هم هنوز مشکلاتی را دارد و ۱۰۰درصد آماده نیست. هنوز سالن‌های زیر کاسه ورزشگاه که می‌تواند سالن‌هایی مناسب برای ورزش‌های رزمی باشد، آماده نشده.

سرویس‌های بهداشتی آن هنوز کامل نیست، یا هنوز جایگاه VVIP آن کامل نشده و ما موقتا یک مکان ۳۰ نفره را آماده کرده‌ایم اما با وجود همه این کاستی‌ها ورزشگاه استانداردهای لازم برای ساخت را داشت. » حسین هادیانی این جمله را به خبرنگار همشهری می‌گوید.

او که رئیس سازمان توسعه و نوسازی اماکن ورزشی است. او درباره ویژگی‌های طرح علی دایی می‌گوید:« نور کامل برای برگزاری بازی‌ها در شب را دارد. چمن مصنوعی بسیار مناسبی دارد. ما چون دیدیم در بیشتر سال اردبیل سرد است و کاشت چمن طبیعی مشکلاتی را به همراه می‌آورد از چمن مصنوعی استاندارد و مطابق با فیفا در آن استفاده کردیم. ۴ رختکن مجزا و ۱۵ هزار صندلی با ورودی‌های مشخص دارد. پارکینگ و امکانات لازم برای یک استادیوم. »

او چمن ورزشگاه را از جنس چمن سلیمی کیای کرمان می‌داند. چمنی که داد بازیکنان لیگ برتری را در آورده بود؛« این دیگر فکر کنم کم لطفی بازیکنان تیم‌های بازنده است اتفاقا ما از روز اولی که چمن‌ها را سفارش دادیم به این نکته توجه کردیم چون اگر جنس چمن مرغوب نباشد، این اتفاق با سر خوردن رویش برای بازیکنان می‌افتد ولی من اولین بار است که می‌شنوم چمن سلیمی کیا چنین مشکلی دارد. با این وجود فکر می‌کنم ورزشگاه اردبیل، چمن مناسبی داشته باشد. سعی کردیم این چمن حتی جنسش بهتر از ورزشگاه سلیمی کیا باشد.

منتظریم ببینیم دایی درباره چمن ورزشگاه چه می‌گوید.»  البته ورزشگاه اردبیل که برای افتتاحش، مراسمی شبیه به مراسم افتتاحیه المپیک برگزار شد و تمام هیات‌های ورزشی استان اردبیل، روی چمن رژه رفتند. این طرح اما در زمان افتتاح، هنوز به آمادگی صد درصد نرسیده بود.

به‌طوری که سازمان ورزش قصد داشت به جای مراسم افتتاح، مراسم بهره برداری از این طرح ورزشی را برگزار کند. اتفاقی که باعث می‌شد که جشن روز جمعه در اردبیل خراب شود. به همین دلیل هم آنها تصمیم گرفتند ورزشگاه را هرچند نیمه کاره، افتتاح کنند.

کد خبر 52858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز