همشهری آنلاین: شرکت نفت فلات قاره ایران و یک شرکت نفتی مالزی برای سرمایه گذاری و اجرای طرح توسعه میدان نفتی خلیج فارس، موافقتنامه همکاری ۱.۵ میلیارد دلاری امضا کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس این موافقتنامه که روز جمعه سوم خرداد ۸۷، توسط قیم - معاون شرکت نفت فلات قاره ایران - و مقاماتی از شرکت نفت و پتروشیمی مالزی امضا شد ،در مدت یک تا دو ماه آینده قرارداد توسعه میدان نفتی خلیج فارس در استان بوشهر میان طرف ایرانی و مالزیایی نهایی و امضا و بلافاصله عملیات توسعه میدان نفتی ایران آغاز می‌شود.

معاون شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این طرح عظیم علاوه بر افزایش توانمندی ایران در تولید نفت و بالابردن قدرت ایران در اوپک، بیش از دو هزار و ۵۰۰ شغل جدید در منطقه ایجاد می‌کند و عواید فراوان اقتصادی برای کشور به همراه خواهد داشت.

قیم با اشاره به تمایل شرکت‌های نفت و گاز مالزی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی ایران گفت: پس از امضای قرارداد یک میلیارد دلاریِ دو کشور برای توسعه میدان نفتی رسالت و آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ، شرکت‌های مالزیایی برای سرمایه‌گذاری در دیگر حوزه‌های نفتی تمایل زیادی نشان دادند و این موضوع بیانگر آن است که مالزیایی‌ها قصد دارند سریع‌تر رقبای آسیایی و اروپایی خود از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز ایران استفاده کنند.

چندی پیش هم شرکت نفت و گاز پارس جمهوری اسلامی ایران و شرکت اس کی اس مالزی یک قرارداد چند میلیارد دلاری برای توسعه میدان نفتی فردوسی در خلیج فارس امضا کردند.

همچنین ایران و مالزی برای توسعه میادین گازی در جنوب ایران در میادین نفتی گلشن قرارداد شانزده میلیارد دلاری امضا کرده بودند.

کد خبر 52829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز