جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

حتماً تاکنون برای سبک کردن استخوان، گذرتان به آستان مبارک امامزادگان «عبدالله و زید»(ع) در جنوب غرب شهر تهران افتاده است یا درباره آن شنیده‌اید.

امامزاده

همشهری آنلاین_ الهه صبری: سبب نامگذاری محله «امامزاده عبدالله»(ع) نیز به دلیل وجود بقعه مبارک امامزادگان «بنی‌هاشمی» است که قدمت آن به بیش از هزار سال می‌رسد. به گواه تاریخ، امامزادگان عبدالله و زید(ع) از نوادگان حضرت «عباس»(ع) هستند که پس از واقعه بزرگ «عاشورا» و به شهادت رسیدن جد بزرگوارشان، به سبب فشارهای بی‌امان حاکمان وقت به ایران کوچ کردند.

دشمنی و کینه مخالفان اسلام در ایران هم این ۲ امامزاده را رها نکرد و آنها پس از درگیری و شهادت در محدوده «قلعه جی»، در همان آنجا یعنی محله امامزاده عبدالله(ع) کنونی به خاک سپرده شدند. مدتی بعد اهالی مقبره‌ای ۸ ضلعی از جنس چوب در فضایی مشجر و وسیع بنا کردند که به مرور زمان ضریح فلزی و حیاطی بزرگ و سبز جای آن را گرفت. این آستان مقدس با بخش‌هایی مانند کتابخانه، کارگاه‌های فرهنگی و هنری، جلسات مذهبی و خیمه‌های معرفت و البته دارالقرآن مرکزی، روزانه پذیرای زائران شهر است. بقعه این امامزادگان در سه‌راه «آذری»، خیابان امامزاده عبدالله(ع) قرار دارد. 

کد خبر 528131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    کاش امامزاده ها جاهای ساده ای بودند و از رنگ و لعاب دنیا در آنها خبری نبود . چطور میتوان از دنیا فاصله گرفت وقتی آن همه زرق و برق اطرافت هست ؟