گروه سیاسی: منتخبان اصولگرای مجلس هشتم بعدازظهر یکشنبه ۵ خرداد و در حالی که مجلس هفتم نیز آخرین روز کاری خود را پشت سر خواهد گذاشت، درباره اعضای هیات رئیسه هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری می‌کنند.

در این مجمع که دومین نشست رسمی فراکسیون اصولگرای مجلس هشتم است، اعضای این فراکسیون با رای مخفی، نامزد مورد حمایت خود را از بین علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل انتخاب می‌کنند و نامزدی که حائز آرای بیشتر شود در جلسه علنی مجلس به‌عنوان تنها نامزد مورد حمایت اصولگرایان مطرح خواهد شد.

این در حالی است که محسن کوهکن، منشی هیأت‌رئیسه موقت فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم در گفت‌وگو با همشهری از احتمال تشکیل مجمع دیگری برای تصمیم‌گیری درباره سایر اعضای هیات رئیسه خبر داد.

وی افزود: از آنجا که مصادیق ریاست مجلس هشتم از پیش مشخص بوده، لذا در مجمع عمومی اصولگرایان، با همان فرایندی که از پیش توافق شده، درباره یکی از گزینه‌های لاریجانی یا حداد عادل تصمیم‌گیری می‌شود اما احتمال دارد به‌علت ضیق وقت در این جلسه، مجمع دیگری برای تعیین سایر اعضای هیات رئیسه برگزار شود. 

همچنان که  لاریجانی، رئیس هیأت‌مدیره فراکسیون اکثریت مجلس هشتم در حاشیه مراسم تودیع وزیر کشور وعده داده بود، روز چهارشنبه آخرین نشست و در واقع نشست اصلی اعضای هیأت‌مدیره این فراکسیون پیش از انتخاب هیات رئیسه مجلس هشتم، برگزار شد.

لاریجانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره این نشست گفت: در جلسه‌ای که چهار شنبه شب داشتیم دوستان یک همفکری مجدانه‌ای داشتند و ابتکارات مختلفی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مورد فرایند و روش انتخاب هیات رئیسه مجلس به نتیجه‌ای رسیده‌ایم و همچنین در مورد اساسنامه فراکسیون اصولگرایان پیشرفت خوبی صورت گرفته است. 

نماینده مردم قم در مجلس هشتم اظهار داشت: در جلسه روز چهارشنبه راجع به اولویت‌هایی که می‌تواند کمیسیون‌های تخصصی توانمند از نظر کارشناسی بسازد تصمیم‌گیری شد و تلاش شد دارندگان همه افکار و سلایق بتوانند حضور خوبی در کمیسیون‌های تخصصی داشته باشند. 

لاریجانی اظهار امیدواری کرد که در جلسه مجمع عمومی اصولگرایان که قرار است ساعت۱۶ روز یکشنبه برگزار شود مسائل توافق شده، در معرض دید و رای سایر اعضای اصولگرا قرار بگیرد و دوستان برای شروع به کار جدی مجلس در هفتم خردادماه آماده شوند و مجلس جدید با یک شرایط فکر شده‌ای حرکت خود را آغاز کند.

همچنین فراکسیون حامیان ولایت که با عضویت حدود ۶۰ نماینده و ریاست حسن غفوری فرد اعلام موجودیت کرد، در اولین جلسه خود از ریاست لاریجانی برای مجلس هشتم حمایت کرد.

کد خبر 52800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز