سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: فقط ۴۲ درصد از واحدهای مسکونی شهری در این استان مقاوم و پایدار هستند.

واحد مسکونی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فخرانی اظهارکرد: ۲۳۷ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری خراسان شمالی وجود دارد که فقط ۵۸ درصد از این تعداد مقاوم نیستند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی بیان کرد: نرخ تراکم خانوار در واحدهای مسکونی این استان بالا است، این امر به معنای آن است که در این استان به‌اندازه تعداد خانوار، واحد مسکونی وجود ندارد.

فخرانی در ارتباط با منازل مسکونی خالی (خالی از سکنه) بیان کرد: بنابراین توضیحات ارائه‌شده نشان از آن دارد که هرچقدر در این استان واحد مسکونی ساخته شود، بازهم کم است.

وی ادامه داد: بنابراین تعداد واحدهای مسکونی خالی در این استان چندان زیاد نیست اما آمار مشخصی نیز از تعداد این واحدها در دست نیست.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر آن بیش از ۳۰ درصد از واحدهای مسکونی در استان به‌صورت استیجاری هستند و نرخ اجاره‌بها از سال ۸۴ تا سال ۹۷، ۱۴ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین متأسفانه طی یکی دو سال اخیر نیز با رشد نامتعارف اجاره‌بها به‌خصوص در شهر بجنورد مواجه بوده‌ایم.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ارتباط باقیمت زمین نیز گفت: در شهرهای این استان به‌خصوص بجنورد، قیمت زمین و مسکن نیز افزایش چشم‌گیری داشته است که این رشد قیمت نسبت به استان‌های هم‌تراز خراسان شمالی زیادتر بوده است.

کد خبر 527958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha