همشهری آنلاین: شرکت مک‌دونالد اعلام کرد که در همه رستوران‌هایش در آمریکا و کانادا برای پخت و پز از روغن‌های بدون چربی‌‌های ترانس استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز جیم اسکینر مدیرعامل مک‌دونالد پنج‌شنبه 22 مه (2 خرداد) اعلام کرد در طول چند ماه گذشته رستوران‌های این شرکت روغن‌های پخت و پز خود را به نوع عاری از چربی ترانس تغییر داده‌اند.

به گفته کارشناسان مصرف چربی‌های ترانس- که منبع اصلی آنها در رژیم غذایی روغن‌های گیاهی هیدروژنه‌شده جامد است - خطر بیماری عروق کورونر قلب را افزایش می‌دهد.

گرچه مک‌دونالد که بزرگترین رستوران زنجیره‌ای هامبرگر در دنیاست، جزو اولین شرکت‌هایی بود که اعلام کرد روغن‌های ناسالم را کنار می‌گذارد، روند این تغییر در رستوران‌های آن کند بوده است.

شرکت وندی، سومین فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای همبرگر، در سال 2006 به روغن‌های عاری از چربی ترانس روی آورد. فروشگاه ‌های زنجیره‌ای مرغ سرخ‌کرده کنتاکی (KFC) و تاکو بل      (Taco Bell) هم سال گذشته در آمریکا این تغییر را به انجام رساندند.

شرکت برگر کینگ، دومین فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای همبرگر، هم وعده داده است تا پایان سال جاری میلادی در رستوران‌هایش در آمریکا روغن‌های حاوی چربی ترانس را کنار بگذارد.

کد خبر 52795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز