مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران گفت: اگر کمک‌های شهرداری تهران برای تکمیل تصفیه‌خانه ششم نبود، ما باید از اول فروردین ماه آب تهران را جیره‌بندی می‌کردیم.

تصفیه خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران در نشست مشترک شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران که با حضور معاون آب و آبفا وزارت نیرو برگزار شد،  گفت: اگر کمک‌های شهرداری تهران برای تکمیل تصفیه‌خانه ششم نبود، ما باید از اول فروردین ماه آب تهران را جیره‌بندی می‌کردیم.

وی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا مصرف آب ۳.۵ میلیون مترمکعب افزایش داشته است، گفت: مصرف آب در عرض ۴ روز، ۷۰۰ هزار مترمکعب افزایش پیدا کرد که اگر همین کمک‌های شهرداری تهران نبود، مدیریت آن به شدت سخت می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران با اشاره به تکمیل تصیفه‌خانه منطقه ۲۲ گفت: ۱۴ سال بود که تصفیه‌خانه منطقه ۲۲ تکمیل نشده بود و حالا مدل مالی‌اش تصویب شده و در حال زمینه‌سازی برای تکمیل آن هستیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر به منظور تسریع در اجرای شبکه جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه ۲۲ و تامین پساب مورد نیاز برای فضای سبز به شهرداری تهران و آبفا اجازه داده شده بر اساس مدل مالی توافق‌نامه اقدام کند.

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به این که از شهریور ماه ۹۶ تا کنون ۴۲ بوستان شهری به مساحت ۵۵.۹ هکتار در پایتخت و مناطق مختلف شهری احداث شده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری وزارت نیرو (در قالب تفاهم نامه) تلاش شد تا بر اساس طرح جامع آب خام فضای سبز با اتخاذ ‌راهبردهای چندگانه و طرح‌های اجرایی این موضوع به طور مطلوب ساماندهی شود به نحوی که صد ‌درصد آب آبیاری فضای سبز شهر تهران از چاه‌ها، قنوات و پساب تصفیه شده فاضلاب تامین می‌شود.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، بر اساس طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران با توجه به توافقات و هماهنگی‌های انجام شده با شرکت آب و فاضلاب استان تهران مقرر شده است تا سال ۱۴۱۰ سالانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب از پساب حاصل از تصفیه‌خانه‌های جدیدالاحداث شهر تهران و همچنین ۷۰ میلیون مترمکعب از منابع آب‌های زیرزمینی در سال را در اختیار فضای سبز قرار دهند.

نشست مشترک شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو، عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، و دیگر مدیران این حوزه ها در  محل ساختمان معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران پیرامون موضوعات مشترک برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 527877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا TR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    به به ، گل بود به سبزه نیز آراسته شد.