رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشدید نظارت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: گروه‌ها ویژه بازرسی از روز شنبه ۱۴ تیرماه فعالیت خود را آغاز کردند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «مجید شیرانی» افزود: این تیم‌ها نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی صنوف، مراکز ارائه خدمات عمومی و ادارات و دستگاه‌های دولتی سخت‌گیرانه عمل می‌کنند و چنانچه با تخلفی روبه‌رو شوند، فرایند تعطیلی و پلمب آن مرکز را وارد مرحله اجرایی می‌کنند.

وی افزود: این تیم‌ها در گام نخست نسبت به تخلفات احتمالی تذکر می‌دهند اما چنانچه تذکرات بی‌نتیجه بماند نسبت به تعطیلی محل متخلف اقدام می‌شود.

شیرانی تصریح کرد: بر اساس مصوبه نشست اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهاد مربوطه نظارت کنند و در این رابطه مسئول هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن پویش استفاده همگانی از ماسک در استان، بیان کرد: از ۱۵ تیر ماه استفاده از ماسک الزامی است و به افرادی که بدون ماسک به ادارات و نهادها مراجعه کنند، خدماتی ارائه نمی‌شود.

شیرانی روند شیوع ویروس کرونا در استان را همچنان صعودی اعلام کرد و گفت: اگر چه عملکرد استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مطلوب ارزیابی شده و در مقایسه با دیگر استان‌های کشور درگیری کمتری داشته‌ایم، اما برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث صعودی شدن شیوع بیماری در استان شده است.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک تا حدود ۹۰ درصد از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند، از همین رو همچنان به مردم استان توصیه می‌شود تا نسبت به استفاده از ماسک اهتمام بیشتری به‌کار گیرند.

کد خبر 527779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha