رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اکنون تعداد بستری بیماران کرونایی در این استان به میزان روزهای آخر اسفند ۹۸ نزدیک می‌شود که زنگ خطری برای مردم و مسئولان است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طاهره چنگیز روز شنبه ۱۴ تیر اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد افزایش بستری‌ها در مجموع ۶۸۷ نفر در استان هستیم یعنی بیش از ۱۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بازگشت دوباره محدودیت‌ها می‌تواند عامل جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در استان اصفهان شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: همچنین زنگ خطر دیگری که وجود دارد در خصوص سن مبتلایان به این بیماری است که آمار حاکی از کاهش سن مبتلایان بستری است.

چنگیز ادامه داد: در این مرحله بیمارستان‌های امین، خورشید و غرضی به عنوان مرکز ارجاع بیماران کرونایی در شهر اصفهان است و علاوه بر این سایر بیمارستان‌ها نیز دارای بخش ایزوله به منظور پذیرش بیمارانی است که به واسطه بیماری دیگری غیر از کرونا مراجعه داشته و ابتلای به کرونا در آنها تشخیص داده شده است.

وی تاکید کرد: تجمع‌ها عامل گسترش بیماری کروناست و مردم از حضور در اجتماع‌ غیرضروری در همه بخش‌ها خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: متاسفانه برخی گزارش‌ها حاکی از این است با شروع فعالیت تالارها در استان، این مراکز نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم ندارند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه مراسمی مثل جشن عروسی، ترحیم و مهمانی و موارد شبیه آن در فرهنگ ما پسندیده است ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا توصیه می‌شود، شهروندان و هم استانی‌ها از حضور در این برنامه‌ها اجتناب کنند.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده و تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا بیش از ۲۲۵ هزار و تعداد جان باختگان از این بیماری بیش از یازده هزار نفر بوده است.

کد خبر 527761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha