کیمبرلی گیلفویل، نامزد پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا و از چهره‌های اصلی اردوگاه انتخاباتی دانلد ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شده است.

دانلد ترامپ جونير و نامزدش كيمبرلي گيلفويل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مجری پیشین شبکه خبری فاکس نیوز تازه‌ترین فرد از یاران نزدیک و حلقه اصلی پیرامون ترامپ است که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شود. خبر آلوده شدن نامزد دانلد ترامپ جونیز به کروناویروس در شرایطی منتشر شده است که انتقادها از برنامه دولت ترامپ برای مهار بیماری به اوج رسیده و موجی تازه از این ویروس مرگبار سراسر آمریکا را درنوردیده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گیلفویل ۵۱ ساله که وظیفه‌اش در اردوگاه انتخاباتی ترامپ جمع‌آوری کمک‌های مالی است، همراه رئیس جمهوری آمریکا به سفر تبلیغاتی داکوتای جنوبی رفته بود اما پس از آنکه پاسخ آزمایش او مثبت شد، در برنامه سخنرانی ترامپ حضور نیافت. ضمن اینکه هیچ‌کدام از نشانه‌های کووید-۱۹ را هم بروز نداده بود. گیلفویل تازگی‌ها با ترامپ دیدار نداشته و البته پاسخ آزمایش کرونای نامزدش یعنی پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا هم منفی بوده است.

افکار عمومی و رسانه‌های آمریکا به شدت از شیوه برخورد دولت ترامپ با بحران کرونا گلایه دارند؛ ویروسی که تا امروز جان بیش از ۱۲۰ هزار شهروند آمریکایی را گرفته و هیچ نشانه‌ای از کاهش تعداد مبتلایان به آن هم دیده نمی‌شود. رئیس جمهوری آمریکا بارها از زدن ماسک خودداری کرده و با بافتن نظریه‌های توطئه درباره منشاء ویروس و پافشاری بر بازگشایی اقتصاد آمریکا نقشی اساسی در افزایش آمار بیماران و کشته‌های کرونا داشته است.

برنامه تبلیغاتی ترامپ در داکوتای جنوبی مانند برنامه پیشین او در تالسا-اوکلاهما بدون در نظر گرفتن موارد بهداشتی و ایمنی برگزار شد و در هر دو برنامه از زدن ماسک و رعایت کردن فاصله اجتماعی خبری نبود. همین مسائل کارشناسان امور بهداشتی را نسبت به ادامه یافتن برنامه‌های انتخاباتی بدبین کرده است. هر چند جو بایدن، نامزد حزب دموکرات پیش‌تر گفته بود تا بهتر شدن شرایط تمام گردهمایی‌ها تبلیغاتی خود را لغو می‌کند.

کد خبر 527738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha