دو تن از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به مطرح شدن دوباره موضوع مالیات بر عایدی سهام واکنش نشان دادند و گفتند این طرح در اولویت پیگیری مجلس نیست.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین، سید احسان خاندوزی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به طرح دوباره مالیات بر عایدی سهام واکنش نشان داد و در صفحه توییتری خود نوشت: «با رئیس و با سخنگوی کمیسیون اقتصادی صحبت کردم. موضع کمیسیون همین است که در پست زیر آمده است. نباید اولویت‌های مشکلات اقتصادی کشور را گم کرد.»

این در حالی است که مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که «جنجال مجدد بر سر طرح مالیات بر عایدی سرمایه مشکوک است. مجدد اعلام می‌کنم اصل طرح هنوز در دستور کار کمیسیون قرار نگرفته و مالیات بر عایدی سهام را هم اولویت نمی‌دانیم. رویکرد مجلس تقویت بازار سرمایه است. #بازار_سرمایه  #مالیات_بر_عایدی_سرمایه»

  • مالیات بر عایدی سود سهام در اولویت پیگیری مجلس نیست
مهدی طغیانی

خبرگزاری فارس نیز دراین‌باره با سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت‌وگو کرد. مهدی طغیانی در این گفت‌وگو درباره طرح نمایندگان مجلس برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهای مختلف که در هفته‌های گذشته اعلام وصل شده است، گفت: چنین طرح‌هایی از سوی نمایندگان مطرح شده و اعلام وصول هم می‌شود اما در کمیسیون‌های تخصصی تغییر کرده و اصلاح می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که این طرح هنوز در کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است، اظهار داشت: رویکرد ما به صورت عمومی تقویت بازار سرمایه است؛ طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای ما در اولویت است اما مالیات بر عایدی سهام برای ما قطعا در اولویت نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: معتقدیم بازارهای دیگری وجود دارد که اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در آنها در اولویت است و طرح مالیات بر عایدی سرمایه را با جدیت جلو می‌بریم اما بحث مالیات بر عایدی سود سهام در این باره قطعا در اولویت نیست.

وی اضافه کرد: در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه حوزه‌های مسکن، زمین، طلا و ارز برای ما در مجلس اولویت بالاتری دارد. طغیانی در ادامه گفت: وقتی قانونی تصویب می‌شود ذیل آن زیرساخت‌های لازم هم شکل می‌گیرد؛ چنان‌که ذیل طرح مالیات بر خانه‌های خالی بحث سامانه املاک و اسکان مطرح شد؛ طبعا زمانی که بحث مالیات بر عایدی سرمایه نیز مطرح شود ذیل آن زیرساخت‌های آن نیز شکل خواهد گرفت و این‌گونه نیست که کل قانون را به دلیل زیرساخت‌ها رها کنیم.

کد خبر 527661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha