مجموع نظرات: ۱
جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با هدف حساس‌سازی جامعه نسبت به اهمیت پیشگیری و مسئولیت همگانی در مقابله با ویروس کرونا، با لباس‌های مخصوص حفاظت فردی مدافعان سلامت و با در دست داشتن پلاکاردهای حاوی پیام‌های کرونایی در هسته مرکزی شهر تردد کردند.

زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ویروس منحوس کرونا همچنان در سراسر گیتی قربانی می‌گیرد، هر لحظه که می‌گذرد بر شمار مبتلایان نیز افزوده می‌شود و این وضعیت ناخوشایند بسیاری از کسب و کارها و حتی اقتصاد جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این در حالی است که کشورمان نیز از این میهمان ناخوانده در امان نمانده و با گذشت چهار ماه از ورود آن تعدادی از استان‌ها هم‌اکنون در وضعیت قرمز و یا هشدار قرار گرفته‌اند بطوریکه بنا بر آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز دوازدهم تیرماه جاری ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز شمار مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان طی هفته‌های گذشته روند افزایشی یافته، بطوریکه ظرفیت بخش‌ای سی یو این مراکز درمانی بطور کامل تکمیل شده است.

بر این اساس و برای آگاهسازی و حساس‌سازی شهروندان زنجانی نسبت به اهمیت پیشگیری و مسئولیت همگانی در مقابله با ویروس کرونا، تبیین اقدامات پیشگیرانه و خود مراقبتی فردی و سازمانی در اهمیت فاصله گذاری، رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتنی و اجتناب از عادی انگاری خطر ویروس تعداد ۶ نفر از دانشجویان علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان به نمایندگی از دانشجویان، با لباس‌های مخصوص حفاظت فردی مدافعان سلامت از مرکز خدمات جامع سلامت سوسن علیمردایان واقع در " چهارراه سعدی" تا پیاده راه سبزه میدان " درمانگاه دیابت" حرکت کردند.

این دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی پیام‌هایی از قبیل دیگر تخت در بیمارستان‌های شهر نداریم"، والدین عریز زنگ خطر کرونا برای کودکان هم بصدا در آمده است" " من پرستارم تحمل این لباس برایم سخت شده است"" کرونا از آنچه فکر می‌کنید، به شما نزدیک‌تر است"، " کرونا واکسن و درمان قطعی ندارد"، تنها راه مصون ماندن، مراقبت"، نسبت به توجه و یادآوری از عواقب ابتلای به این بیماری مبادرت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این خصوص افزود: طی هفته‌های گذشته و به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده عموم از وسایل پیشگیری از کرونا این بیماری شدت یافته است.

 دکتر حسین عمارلو افزود: طی ماه‌های گذشته عموم مردم آموزش‌های لازم برای حفاظت فردی خود در برابر این بیماری را نداشتند که با اطلاع‌رسانی این مهم در سطح وسیعی انجام گرفت تا نهادینه شود.

وی اضافه کرد: اما با وضعیت کنونی و آموزش‌ها در بین عموم، حساسیت‌ها نسبت به مقابله با این بیماری کاهش یافته بطوری که اغلب تصور می‌کنند این بیماری به پایان رسیده است.

عمارلو ادامه داد: شرایط فعلی در استان بیانگر قرار گرفتن تدریجی شهرستانها در وضعیت قرمز بوده و همین روند در شهر زنجان نیز حاکم شده است.

این فوق تخصص سرطان ادامه داد: طی چند روز گذشته به دلیل کثرت شمار مبتلایان و بستری بیماران کرونایی، تخت به اندازه کافی وجود نداشت و بر این مبنا ویزیت بیماران سرطانی به زمان‌های دیگر موکول شده تا ظرفیت برای درمان بیماران کرونایی فراهم باشد.

وی اظهار داشت: همین وضعیت ناخوشایند موجب شد تعدادی از دانشجویان و با همفکری هم، مراسمی نمادین با لباس حفاظتی بیمارستانی را با هدف حساس‌سازی عموم مردم برنامه‌ریزی کنند، تا بگویند: بیماری در کمین است، از تردد در مکان‌های تجمعی اجتناب و در صورت انجام کارهای ضروری در سطح شهر علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ماسک استفاده کنند.

عمارلو افزود: متاسفانه این ویروس رفتار متغیری دارد، بطوریکه پیش از این بیماران زمینه‌ای و افراد بزرگسال را گرفتار می‌کرد، اکنون در کودکان نیز مشاهده می‌شود و همین مساله توجه روز افزون عموم را ضروری‌تر کرده است.

وی اضافه کرد: اکنون وقت شوخی با کرونا نیست، چراکه همگان در معرض ابتلای به این بیماری قرار دارند و در واقع می‌توان گفت بیماری شعله ورتر شده که این کار و اقدامات دیگر با هدف ایجاد موج توجه و حساسیت بیشتر انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: تعدادی از دانشجویان در این مراسم به لحاظ شرایط فعلی و برای جلوگیری از هر گونه ترافیک در سطح شهر با در دست داشتن پلاکاردهایی با پیام‌های بهداشتی در پیاده راه تردد کردند تا نسبت به آگاه‌سازی هرچه بیشتر مردم اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر وضعیت شهر زنجان در ارتباط با بیماری کرونا بالاتر از قرمز" هشدار" قرار دارد و طی روز و هفته‌های گذشته و با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های این استان نسبت به گذشته شمار استفاده کنندگان از وسایل پیشگیرانه کرونا به‌ویژه ماسک افزایش یافته اما، رضایت بخش نیست.

عمارلو خاطرنشان کرد: این معاونت در حوزه فرهنگی برنامه‌های دیگر از جمله "ماسک خند" ویژه کودکان با بهره گیری از مضامین مختلف را در حال اجرا دارد و علاوه بر آن آموزش در فضای مجازی و تقویت روز افزون هسته‌های آموزشی را بیش از گذشته پیگیری می‌کند.

کد خبر 527594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 0
    چهار ماه کلوپ خود را بخاطر سلامتی مردم تعطیل کردم پانزده میلیون تومان فقط جهت کرایه مغازه (حالا مخارج هنگفت دیگر به کنار) بصورت دستی باسود ده برابرگرفتم دادم به صاحب مغازه وقتی برای گرفتن وام مراجعه کردم گفتند کلوپ های ورزشی وگیم نتها را شامل نمیشود الان باشصت سال سن باید هرروز با مردم درگیر باشمآیا مینوانم دوباره کلوپ را تعطیل کنم