کتاب آداب «میدسومار» به مناسبت یک سالگی فیلمی به همین نام با مقدمه مارتین اسکورسیزی به زودی منتشر می‌شود.

اسکور سیزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بنابر اعلام ایندی وایر، شرکت «ای‌۲۴» قصد دارد یک ساله شدن فیلم درام وحشت «midsommar» یا «میانه تابستان» را در ماه جولای با انتشار یک پکیج ویژه گرامی بدارد. این پکیج شامل یک تدوین جدید از کارگردان فیلم یعنی آری آستر است که در فرمت بلوری همراه یک کتاب ۶۲ صفحه‌ای تصویری از آداب و رسوم منطقه‌ای که فیلم در آنجا رخ داده، منتشر می‌شود.

در حالی که تدوین اصلی و اکران شده فیلم ۱۴۸ دقیقه است، تدوین جدید که کارگردان انجام داده در ۱۷۱ دقیقه‌ است.

مقدمه کتاب توسط مارتین اسکورسیزی نوشته شده است. این کارگردان می‌نویسد: «دو سال پیش نخستین فیلم سینمایی یک کارگردان به نام «موروثی» را تماشا کردم. از همان ابتدا تحت تاثیر قرار گرفتم. مشخص بود او فیلمساز جوانی است که سینما را می‌شناسد. کنترل رسمی، دقت فریمینگ، حرکت‌های داخل فریم، سرعت اکشن و صدا. همه چیز درست بود و از همان لحظه اول آشکار بود.»

تصویرگری‌های داخل کتاب کار رگنار پرسون، هنرمندی است که کارهای هنری دیده شده در «midsommar» را خلق کرده است. پرسون ماه‌ها وقت صرف تحقیق درباره سنت قدیمی هالسینگ در سوئد کرد تا آثار هنری فیلم به دقت نمایانگر سنت‌ها و سبک این فستیوال ۹۰ ساله باشند.

شرکت ای‌۲۴ نسخه بلوری و کتاب فیلم را در بسته‌ای ۴۵ دلاری به فروش می‌رساند که در یک پارچه پیچیده شده و بسته بندی آن به سبک هورگا، زرد است. علاقه‌مندان می‌توانند از روز بیستم جولای آن را سفارش بدهند.

نسخه سینمایی «midsommar» سوم جولای ۲۰۱۹ اکران شد و بعد از آن نسخه تدوین شده توسط استر در آگوست و طی فستیوال فیلم‌های ترسناک مرکز لینکلن به نمایش درآمد. در این فیلم فلورنس پیو نقش یک زن جوان سوگوار را ایفا می‌کند که برای تعطیلات همراه دوستان خود به یک جامعه محلی دورافتاده سوئدی می‌رود و آنجا طی فستیوال قدیمی میانه تابستان، اتفاق‌های عجیبی برای‌شان می‌افتد.

«نیمه‌ تابستان» بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرد و در حالی که با بودجه ۹ میلیون دلاری ساخته شد موفق به فروشی ۴۷ میلیون دلاری در سراسر دنیا شد.

جک رینور، ویلیام جکسون هارپر و ویل پولتر دیگر بازیگران فیلم هستند.

«midsommar» طی یک سال گذشته تبدیل به یکی از آثار قابل توجه «ای‌۲۴» شده و اخیرا تعدادی از اقلام استفاده شده در فیلمبرداری این پروژه در حراجی شرکت به فروش رسیدند که بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمدزایی کردند. یکی از نکات جالب این بود که آکادمی اسکار ۶۵ هزار دلار خرج خرید لباس پر از گلی کرد که شخصیت پیو در صحنه اوج فیلم به تن دارد

کد خبر 527452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha