مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

رئیس پلیس راه گیلان از شناسایی  ۲۷ محور پر حادثه در گیلان خبر داد و گفت: جاده آستارا - تالش؛ پرحادثه‌ترین محور این استان است.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ جاور صفاری افزود: براساس آمارهای ارائه شده از کارشناسان پلیس راه  گیلان، پس از محور یاد شده مسیر دسترسی رشت به لنگرود دومین محور حادثه گیلان  شناسایی شده است و محور رودبنه به چاف در رتبه سوم قرار دارد.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه ۷۳ درصد از جانباختگان امسال بومی استان و ۲۷ درصد غیربومی بودند، گفت: ۲۷ محور پر حادثه در استان شناسایی شده که از این محورها ۳ محور قرمز و پر تصادف هستند که شامل محور رشت به لنگرود با ۶ درصد تصادفات جاده‌ای، محور رودبنه به چاف ۲ درصد تصادفات جاده‌ای و محور تالش به آستارا ۷ درصد تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس پلیس راه گیلان اظهارکرد: از ابتدای سال ۲۷۸ هزار و ۲۵۳ تخلف رانندگی کنترل و ثبت شده که ۴۷ درصد تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تابستانی پلیس راه اظهار کرد: این طرح از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان تابستان با هدف کنترل و رصد در محورهای درون‌شهری و برون‌شهری ادامه دارد.

رئیس پلیس راه گیلان اضافه کرد: در ۳ ماه نخست امسال کمترین کُندی تردد را در محور منجیل و رودبار شاهد بودیم که نشان‌دهنده اجرای صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین هدایت‌های راهگشای فرمانده انتظامی استان است.

سرهنگ صفاری ادامه داد : در این مدت ۱۹۰۷ فقره تصادف در جاده‌های برون‌شهری استان اتفاق افتاده که متاسفانه منجربه فوت ۸۲ نفر از هموطنان‌مان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش تعداد جانباخته‌ها را داشتیم.

وی گفت: ۲۱ نفر از جانباختگان راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت بودند. به عبارتی هر روز یک نفر در جاده‌های برون‌شهری جان‌ باختند. همچنین در تصادفات جرحی ۲۶ درصد کاهش و همچنین در تعداد مجروحین و مصدومین هم ۲۶ درصد کاهش داشتیم.

کد خبر 527295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha