رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: تاثیر طرح ترافیک در شیوع کرونا اصلا قابل توجه نیست و ناچیز است.

ناهید خداکرمی

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در واکنش به پیشنهاد استاندار تهران برای لغو دوباره طرح ترافیک پایتخت، گفت: در حال حاضر به لحاظ رعایت اصول پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، کمترین مشکل را در مترو داریم. اگر اجرای طرح ترافیک و پیرو آن افزایش تراکم جمعیت در مترو می‌توانست در انتشار ویروس خیلی موثر باشد، باید شاهد ابتلای گسترده کارکنان مترو می‌بودیم که خوشبختانه این اتفاق نیفتاده است.

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: در روزهایی که اجرای طرح ترافیک در تهران لغو می‌شود، میزان ازن هوا بسیار افزایش پیدا می‌کند که این برای شهروندان بسیار مضر است. به عنوان رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید می‌کنم که افزایش ازن هوا که یکی از دلایلش به وضع ترافیک پایتخت برمی‌گردد، ضرر بیشتری برای مردم دارد.

خداکرمی تاکید کرد: صلاح نیست برای پیشگیری از انتشار ویروس کووید۱۹، محدوده طرح ترافیک را برداریم. در حال حاضر در شهرهای کوچک که ترافیک ندارند و کم جمعیت هم هستند، شاهد شیوع کرونا و وضعیت قرمز هستیم. بنابراین در شورای شهر تهران تمایلی به لغو طرح ترافیک نداریم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تاثیر طرح ترافیک در شیوع کرونا اصلا قابل توجه نیست و ناچیز است. بنابراین لازم است به سراغ اقدامات عملیاتی دیگری برویم که مردم را از ابتلا به این ویروس حفظ کنیم.

وی افزود: به استاندار تهران پیشنهاد می‌کنم به جای اقدامات و تصمیمات کوتاه مدت و مسکنی، برنامه جامع جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برای همه شهر در نظر بگیرند. وقتی ماسک زدن به عنوان بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس پذیرفته شده است، چرا نسبت به اجباری شدن استفاده از ماسک توسط شهروندان تعلل می‌شود. شورای شهر تهران اعتقاد داشت که ماسک زدن باید اجباری شود.

خداکرمی ادامه داد: طی جلسه‌ای که به تازگی با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران داشتیم، از معاون شهردار تهران خواستیم تا اطلاعیه‌هایی در دید مسافران مترو و اتوبوس قرار دهند که وقتی ایستاده‌اند مقابل هم نباشند بلکه پشت به هم قرار گیرند، سرشان را پایین و به سوی شیشه اتوبوس و مترو بگیرند. به استانداری و شهرداری هم تاکید داریم تا اصول ایمنی را به مردم آموزش دهند.

این پزشک عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: به مردم هم توصیه می‌کنیم که از حضور در مهمانی‌ها و محل‌های دربسته خودداری کنند و در فضاهای باز و با رعایت فاصله‌گذاری همدیگر را ملاقات کنیم. در صحبت‌های دوطرفه، هر دو طرف ماسک بزنند. بر اساس مقاله‌های علمی جدید، غرغره با آب نمک و کشیدن آن در بینی می‌تواند محیط را برای ویروس سمی کند و لازم است هر شهروندی پس از رسیدن به منزل از انجام این کار غفلت نکند.

کد خبر 527240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زبان سرخ IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    پول اون دوربین هایی رو که در خروجی طرح نصب کرده بودید باید برگرده.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    شما طرح ترافیکتون را بفروشید کرونا خودش خواهد رفت