مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان کرمان از افتتاح ساختمان دادگاه بخش جازموریان به عنوان محروم‌ترین و دورترین منطقه استان خبر داد.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یدالله موحد در آیین افتتاح دادگاه جازموریان گفت: احداث ساختمان‌های دادگستری، توسعه امکانات اداری و توسعه نیروی انسانی مقدمات احقاق حق و اجرای اعدالت هستند و زمینه‌ای فراهم می‌کند تا مردم بدانند این دادگاه ملجا و پناهگاهی برای احقاق حق است. با وجود زیرمجموعه‌های قضایی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم، باید این زمینه فراهم شود تا اگر فردی مورد ظلم قرار گرفت، با امید به احقاق حق خود به دادگاه مراجعه کند و این مرجع را پناهگاهی برای حمایت قانونی از خود بداند.

وی بسط عدالت به ویژه در مناطق محروم را از اولویت‌های قوه قضاییه برشمرد و اظهار کرد: در دوره کنونی توجه زیادی به مناطق دوردست و محروم شده و توفیقات بسیار خوبی حاصل شده تا واحدهای قضایی برای دسترسی مردم ایجاد و قضات جدیدی جذب شوند تا مردم هر چه بهتر و سریع تر به حقوق خود دست یابند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این‌که دادگاه بخش جازموریان به دلیل نیاز منطقه و درخواست‌های مردمی پیگیری و راه‌اندازی شده است، گفت: اگر چه راه‌اندازی و تاسیس این واحد قضایی کار بسیار دشواری بود و مشکلات زیادی در مسیر تامین قاضی، تامین کادر اداری و... وجودداشت اما به منظور پاسخگویی به درخواست‌های مردمی این واحد قضایی ایجاد و تجهیز شده است.

موحد راه‌اندازی دادگاه بخش جازموریان را اقدامی ماندگار برای مردم صبور، سخت‌کوش و نجیب این منطقه دانست و بیان کرد: افزایش قضات و توسعه خدمات قضایی در جازموریان در جلب رضایت مردم، توسعه امنیت و ارتقای احساس امنیت در جامعه تاثیر زیادی داشته است.

وی اظهار کرد: نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و قضایی باید در رابطه با جرایمی از جمله سرقت در این منطقه پیگیری‌های لازم را داشته باشند تا امنیت مردم خدشه‌دار نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ساختمان دادگاه جازموریان در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۵۰ مترمربع طی یک سال احداث شده است.

در سفر رئیس کل دادگستری کرمان به جنوب، نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در جازموریان نیز افتتاح شد.

کد خبر 527236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید حسین گوهریان IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    امید به روزی با گسترش انسان دوستی و کاهش روز افزون فقر و خلاف خود باوری عدم اشتیاق به مال اندوزی و قطع اختلاس و فساد مالی و.... شاهد آن باشیم بجای احداث مراکز قضایی درب آنان با نبود شاکی و متشاکی خواهان و خوانده بسته و اینگونه اماکن که با بودجه کلان فعالیت میکنند مراجعه کننده ای نداشته باشد